Bankregler

edited February 2015 in StockBowl
På årsmötet togs det som hastigast upp att ligasidan nu tillåter att vi inför bankregler, om vi vill det. Personligen har jag än så länge ingen åsikt i frågan men undrar vad ni andra tycker?

Nyfiken som jag är tar jag mig friheten att göra en lite poll om detta. :)

Comments

• @MartinS vart kan jag läsa om vilka bankregler det gäller och hur de fungerar?
  • @Coma Om jag förstår det rätt finns det inga officiella bankregler, men att Stockbowls styrelse vill/velat införa någon forma av bankregel under ganska många år. Det var därför jag gjorde pollen svävande och menad mer som ett finger i luften för att kolla vad folk ungefär tycker.
  • Då är jag med och kan inte uttala mig i frågan förrän det finns ett förslag att hänvisa till. Bugar och bockar för snabbt svar!
  • edited February 2015
    Och jag tackar för visat intresse :)
  • Kan tänka mig att det är något motsvarande CRP+, kolla här under "bank" http://www.plasmoids.dk/bbowl/NTBB.htm
  • Vi kör CRP+ i en av våra ligo. Känns rätt när man ser det på planen.
  • Vi kör crp+ i umeå och även 150' i bank känns lite snålt.
  • Jo, vi körde 100K från början i Umeå och det är alldeles för lite. 150K är väldigt snålt, men fungerar.
  • Det verkar som några tycker man ska köra med 200K.

www.bloodbowlgamers.com/downloads/LRB6.pdf
  • Jag tycker 200k är rimligt. Anledningen till bankregel är inte att straffa lag med dyra positionals eller de som har ett behov av big guys
  • Jag är för, om gränsen ligger på 200K
Sign In or Register to comment.