wereElves

edited February 2015 in Taktik och lagbyggen
Så... Jag kör swebbas necromanticlag i stockboelligan denna säsong, har fått block på bägge fleshgolems och en ag4 werewolf. Senast skillade den andra wolfen också och ville inte vara sämre utan fick en agilityökning.

Vad tycker massorna? Jag kommer nog ta den, men tänkte höra om ni tycker att jag borde ta någon annan skill? Jag har inha skillups förutom de jag nämnt. Alla positionals inköpta och 5 zombies.

Comments

• På kort sikt känns block bättre, på längre sikt är det högst oklart. Jag hade tagit stat-ökningen bara för att det är kul. Jag är dock en part i målet eftersom vi möts om 2 omgångar.

Annars tycker jag att du borde låta inforthepain välja. Det är ju trots allt han(s werewolf) som skillat :)
  • Oooh bra ide!

Inforthepain, vad tycker du? Sugen på agility eller block?
  • +AG gör ulven en bättre bollhanterare och med tiden en bättre blitzer som inte blir låst när man markerar den med en spelare. AG3 dodgear är alltid läskiga, för ofta drattar man på rumpan då man inte får det. Block ger mer survive på kort sikt men ifall man blir låst mot en farligare spelare (st4/guardad cpomb:er) kan man inte dodgea iväg utan riskera en armor roll och då ulvarna är dina bästa lirarer är risken stor att en foul kommer då han befinner sig på marken. Så jag skulle säga + AG
  • Då blir det som ulven själv vill ha!
  • Det skulle jag också ha valt. Två spelare med AG4 (Och MA8!) kommer få motståndaren att gardera mot ett eventuellt passningsspel, som du själv kommer välja om du vill köra eller inte.
  • Ok, mirror match nästa runda.
    Din AG+ mot mina blockvargar.
    It's on!
  • Block on AG off. :D
Sign In or Register to comment.