Utvärdering BanquetBowl

edited February 2015 in Turneringar
Jag vill börja med att åter tacka alla som kom och bidrog till en mycket trevlig helg.

Som titeln antyder vill jag gärna ha feedback, för att kunna göra det hela bättre nästa år om intresse finns.

Så, Vad funkade bra?,Vad funkade dåligt? Var lokalerna bra? Var maten bra? Lunch, middag och macka. Hur kändes priset? Reglerna? Nåt annat ni tänkt på? Fick ett förslag på ett deltagartak för att behålla den lite intima och exklusiva känslan , en tanke jag också tänkt. Hur känns det?

Och ni som inte kunde/ville komma, vad berodde det på? Dåligt datum? Dålig framförhållning? För dyrt? Ointressant upplägg? Ointressanta/dåliga regler?

Comments

  • emilskaya wrote:
    Och ni som inte kunde/ville komma, vad berodde det på? Dåligt datum? Dålig framförhållning? För dyrt? Ointressant upplägg? Ointressanta/dåliga regler?

    För mig handlade det om datumet då jag hade en annan turnering den helgen.

    Annars tycker jag att regler och hela konceptet verkade klockrent. Av de bilder jag har sett ifrån evenemanget verkade det också ha varit väldigt lyckat. Om allt passar skulle jag gärna komma nästa år
  • Jag var ju inte på plats men här är min återkoppling kring turneringen.

    Plus +
    Tydligt syfte/nisch (Uppklätt, finmiddag, stämning)
    NAF-rankad
    Bra och tydlig hemsida
    Avstånd till lokalen (nära för mig)
    Aktiv Kommunikation via forumet (Status, förändringar m.m.)

    Minus -
    Marquis of Queensberry rule (Effekten blir att några viktiga lag blir väldigt mycket sämre)
    Inget tak på antal dubbelskills (Ger några lag lite väl stor fördel)
    Kostnaden att deltaga (Dock är detta egentligen inte ett minus eftersom syftet med turneringen var tydligt men ett minus för mig och den största anledningen att jag inte deltog)
  • Så, Vad funkade bra?
    - Det mesta.

    ,Vad funkade dåligt?
    - Min HMP-bomber mot Lockmund :)

    Var lokalerna bra?
    -Definitivt. Bra läge och lagom rymligt. Möjligen minus för hissen inte gick att använda, men det är en petitess.

    Var maten bra?
    -Jag åt bara lunch och macka. De var goda utan att vara fantastiska.

    Hur kändes priset?
    - Egentligen är det för dyrt och mer än vad jag vill lägga på en turnering. Jag vet inte om jag tycker att det behöver ändras dock. Precis som Coma skriver så har turneringen en egen nisch och det är bra att det är en variation på turneringarna.

    Reglerna?
    - Klockrena.

    Fick ett förslag på ett deltagartak för att behålla den lite intima och exklusiva känslan , en tanke jag också tänkt. Hur känns det?
    - Jag är klart skeptisk till det och jag tror heller inte att det kommer vara ett problem att det kommer vara jättemånga deltagare så länge avgiften ligger på över 1000kr.
  • Jag var väldigt nöjd med hela turneringen.
    Regelmässigt var det kul att ha litet mer resurser än normalt att leka med vid lagskapande; det gav turneringen sin egen prägel.
    Lokalerna och middagen var jättebra. Priset må vara litet styvt men helt klart rimligt.
    Jag tycker inte det är någon bra idé att ha ett deltagartak, åtminstone inte för annan anledning än rent logistisk. Jag har svårt att se att en stor finmiddag skulle kännas mindre värd än en liten.
  • emilskaya wrote:
    Och ni som inte kunde/ville komma, vad berodde det på? Dåligt datum? Dålig framförhållning? För dyrt? Ointressant upplägg? Ointressanta/dåliga regler
    Jag gillar att det är olika regler på olika turneringar. Så länge man är medveten om att man gör vissa lag ospelbara.
    För min del var det ekonomin och placeringen på året. Årets fattigaste månad och den hade fått konkurera med Doubt för min del. Hade den varit i närheten hade jag varit med men hotellkostnad blev för saftigt.
    Jag skulle inte ha något emot att betala mer för mat och dryck för att få något riktigt exklusivt. Men då kräver det sin kock.
    Deltagartak känns som fel väg att gå fast är svårt att undvika om man har bundit sig till en specifik lokal.
  • @Thursablot så Uppsala är inte i närheten?
  • Jag är lyrisk. Köttet vid supén var bland det godaste jag ätit i mitt liv. @melisqus champagnedusch var ett homoerotiskt laddat drömspel. Dessutom är det alltid kul med variation i lagbyggesförutsättningarna. Jag kommer tillbaka även om ni fördubblar priset och inför bottomlesskrav bara för mig. Men jag föredrar att inte behöva bevisa det sista. (Alltid trist att inte kunna stå för allt man hävdat på ett lokalt forum.)
  • Om vi skulle köra någon annan tid på året nästa gång, när skulle det vara lämpligast?
  • emilskaya wrote: »
    Om vi skulle köra någon annan tid på året nästa gång, när skulle det vara lämpligast?
    Om man ska ta hänsyn till statliga fattiglappar som mig inte direkt efter jul (jan feb)
    Inte i anknytning till NAFC. Inte precis innan eurobowl då jag tror det är mest relevant att kör samma regler som där. om precis innan hålla reglerna efter eurobowl.
    Inte i anknytning till world cup.

    Beroende på var den hålls, inte i anknytning till andra turneringar i samma stad/område.

    Detta är högst personligt vad jag tror.
Sign In or Register to comment.