Marienburg Mighty Lions (Human, CRP+)

edited February 2015 in Taktik och lagbyggen
Då startade vi i MAFOC upp en ny liga med CRP+ reglerna (10 förändringar) och jag laddade upp med nya Human teamet där Catchers har AV8.

Det känns som om man kan spela "hårdare" med dem och de kommer garanterat leva längre.

Första matchen mot necrolaget Nuln Nightcrawlers slutade dock i en katastrof, 0-3 sved hårt.

Skall ge info efter varje match och det jag bjuder in er till är lite förslag på hur vilt man nu kan bygga catchers med AV8.

Förslag välkommet!!!

Comments

  • Kul! Var kan man kolla CRP+?
  • http://www.plasmoids.dk/bbowl/NTBB.htm

    Vi kör endast CRP+ förändringarna, 10 punkter.

  • Förra säsongen blev laget en riktig jumbo men nu när man fått skills ser det bättre ut.

    Ok, två catchers och en blitzer med AG4 gör sitt.

    AV8 hjälper verkligen catchers och man vill ha fler i laget.
  • Spelade Humans med CRP+ förra säsongen i BUBBLE och förlorade finalen på övertid. AV8 på catchers (Tillsammans med Claw + Mighty Blow nerfningen) gör en oerhört stor skillnad måste jag säga. Spelare håller sig på plan mycket längre. Det är väldigt märkligt att en så liten skillnad kan göra laget mycket mer slagkraftigt.

    Lycka till i MAFOC med lejonen.
  • Jag läste igenom det,lät ju kul,jag gillar ju humans så steg 10 punkten tilltalade mig mest
    lycka till med Mighty Lions
  • Kanske dags att prova även i Stockbowl? Kanske först i öppna men finns säkert nåt i systemen som hindrar det hela.
  • Det finns hinder, men de går att komma runt. Som systemet ser ut nu måste vi dock köra varje lag likadant i alla ligorna, så det går inte att testa detta i Open separat.

    Men jag är lite tveksam. Jag tycker Human Catcher är bra redan nu. Däremot finns det en massa andra saker jag skulle vilja ändra.
  • edited September 2015
    1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.

    2. "Pile On (Strength): The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions , but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."

    3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.

    4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.

    5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.

    6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.

    7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.

    8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.

    9. Wizards: Wizard price increased to 200K

    10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.

    Alla regler påverkar bara spelet, så det går att "testa" utan större förändring.

    Jag är exalterad över CRP+

    Sneaky Git är nu en bra skill för secret weapons, t.o.m så att den varmt välkommnas på en deathroller som dubbel.

    Claw och piling on är fortfarande bra, men kommer nog inte vara första skillvalet längre.

    Right Stuff gör att gobbos och halflings känns som motstånd.

    Banking gör att man inte vill bunkra upp cashen. Jag hade över 700k i kassan med mitt chaos pact lag och bjöd då på 550k inducements. Jag brännde 400k på wizard och kort för att hjälpa mig själv. Älskar regeln.

    Vi ändrar även så att starplayers och mercs får finnas med i slutspelen.
  • Regel 10 kräver att alla kommer ihåg två ändringar som inte står på matchprotokollet om man inte ändrar över hela linjen, samt att commish håller reda på när folk köpt Ogre, så att de kan få tillbaka 10000 GP.
  • Nu har Lejonen utvecklats till ett hybrid lag av alver. 4 spelare har AG4!!! Lagets har rusat iväg till TV181 och för första gången någonsin har ett humanlag i Mafoc 4 catchers. AV8 gör skillnad.

    http://mafoc.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=mar

    14 spelare är det för mycket? Hur slimmat håller ni andra era humanlag?

    Tips välkommet!!!
  • 14 låter väl rimligt? Jag menar, hur ofta har du alla 14 till match?
    Vilket även påminner mig om att jag borde läsa lite på mafoc forumet.
Sign In or Register to comment.