Tråden där Axelius kluddar färg på plast
Efter att ha gjort min debut med en touchdown I Stockbowl igår tänkte jag att det kunde vara en idé att slänga upp lite bilder på mina modeller för allmän beundr... eh, beskådan.

Mina lizardmen, sen bilden togs har nummer tillkommit (arabiska på baserna, mayanska på modellerna). Blixten gör att de ser ljusare ut än vad de är, så minst ett lager till lila ska på på kropparna, benhjälmarna ska highlightas och all metall ska bli guld då tin bitz inte fick önskad effekt.
Baserna ska väl bytas ut också när jag har ork/möjlighet.

Dark elves. Här funkade tin bitz bättre, då det inte gör så mycket att de blir lite mörka (pun not intended). De tre omålade blitzersarna har sedan fotot togs fått färg på sig också.
Härnäst blir det nog min slann coach/ägare till ödlemännen eller ett människo eller högalvslag.

Mina lizardmen, sen bilden togs har nummer tillkommit (arabiska på baserna, mayanska på modellerna). Blixten gör att de ser ljusare ut än vad de är, så minst ett lager till lila ska på på kropparna, benhjälmarna ska highlightas och all metall ska bli guld då tin bitz inte fick önskad effekt.
Baserna ska väl bytas ut också när jag har ork/möjlighet.

Dark elves. Här funkade tin bitz bättre, då det inte gör så mycket att de blir lite mörka (pun not intended). De tre omålade blitzersarna har sedan fotot togs fått färg på sig också.
Härnäst blir det nog min slann coach/ägare till ödlemännen eller ett människo eller högalvslag.
Comments
Kroxen var extra mysig, kikade lite på den igår.
Röstar på humans (de är rätt ovanliga).
Varmt välkommen!
@suncar: Tackar, det är en redan halvt konverterad Legion warbeast från Hordes som jag snott från @iktah i grunden. Blev ganska nöjd med den.
Humans var det första laget jag verkligen spelade och läste på om, gillar deras Jack of All Trades (master of none) stil. Problemet är att hitta bra modeller att konvertera...
Köpte en låda empire regiment i plast och pillade. Var inte nöjd alls, köpte ett rastafarianteam istället.
På Alphaspel finns en del skojiga lag
Inte för att jag gör så extremt revolutionerande ingrepp på mina modeller... men fortfarande.
Eller skulle. Om Bretonnia var ett godkänt lag i Stockbowl.
Så tills vidare så får de "slum it up" som ett "vanligt" människolag tillsammans med ett par catchers, en thrower och en inhyrd Ogre.
Men ärligt talat, har blivit lite småkär i Bretonnia i Blood Bowl II. Säg vad man vill om spelet självt, men tycker att Bretonnia är ett intressant och annorlunda lag med en annorlunda spelstil och progression.