Suncar - Necromantic team "Green Tide Deadites"

edited January 2015 in Målade lag
Tja, började pilla på det här laget efter höstens Stockbowlturnering. Ok nu är det klart, tadaa!
Lagbild:
RvwEmmk.jpg?1
En till lagbild:
lr8RzOJ.jpg?1


Dels eftersom jag inte vann SWEBBA-laget men också för att jag hade sett nånstans ett zombiegobbolag. Kanske via TFF. Sen så ramlade jag in på den här bloggen och såg att han gjort en hel odöd orcs and goblinsarmé, count as vampire counts. Den är helt fantastisk. Så jag snodde idén rakt av helt enkelt.
Zombies: Delar från night goblin regiment box i plast (GW). Axelskydden är mestadels från marauderslåda tror jag.
Ghouls: Gorkamorka boys (GW)
Werevolves: Fenrisian wolves till W40K. Har fått byxor bara. Såg att @tjub moddat om vargarna mer, bytt ut ben och armar och gett den ben-och armskydd. Funderade på det också ett tag, men jag tyckte att de var awesome från start. De är väl nästan helt i sin varghamn antar jag. Eller så är jag för lat hehe.
Wights: Har alltid tänkt mig dem lite som klenare versioner av ringvålnader, eller snarare kanske som männen från Dunharrow som Aragorn går och hämtar efter slaget vid Helms klyfta. Eller white walkers light kanske. Dvs de skulle kunna vara lite mer esoteriska i sin form men ändå gå att spöa. Via nmm-bloggen fick jag se ett gäng orcher på grisar som är liksom halvvägs i sin transformation ur sin esoteriska form. Det tyckte jag var coolt och har strävat efter.
Modellerna är ihopplock från night goblin regimentboxen, dödskallen följde med där, likaså det avlånga kraniet (som jag har för mig är topp till ett standar eller nåt). Det är dubbla underkroppar som jag staplat på varandra samt greenstuffat till kåpor och själva spökröken.
Flesh Golems: Orc Boar Boys (GW), har ändrat om positionen på benen bara.

Baserna hittade jag på Alphaspel, finns en massa olika roliga varianter.
Namnet är en flirt med Evil Dead-filmerna, headcoach blev följaktligen Ash´n´Slash som när tillfälle erbjuds extraknäcker som starplayern Hack Enslash.
Grunden till Ash Williams är Hasslefre Miniatures modell av Barney (till Scooby Doo) som har fått den karaktärsenliga motorsågen (från Hasslefree Zombie Weapon sprue) monterad på sin högerarm. Skinnpajen och det övriga på torson är greenstuffat för att det ska se ut lite mer som i filmen. Det dubbelpipiga hagelbraket har han inte med sig dock.

Close-up på wights samt coach Ash´N´Slash
vNmzBg4.jpg?1

Varulvar och ghouls:
7QgzjJS.jpg?1

Comments

  • Jag gillar att ulvarna inte ser ut som alla andra jag spelat mot. Dock tycker jag att de borde ha No Hands imorgon :)
  • 2-2 i första matchen.
    Försöker spara ihop till min andra re-roll hehe.
    Kan vara bra att ha
  • Kul med många mål och tycker det borde finnas ett sånt här "body count" eller snarare "lag count" på kortast tid...
    Sen ser dessa mycket bättre ut på datorn än på telefonen...
Sign In or Register to comment.