Husregel Apotekare ?
En undring vad ni andra i Stockbowl tycker,vi har nog alla varit med om att man tänkt,nä jag offrar inte apo här eller här,sen går hela matchen och apo är obrukad,det är då min lilla husregel slår in,ATT om man inte använt apo under hela matchen så får man efter matchen använda honom fast med lite restriktioner,som att en död spelare kan aldrig hjälpas efter matchen utan om man ska ändra ett död resultat så måste apo användas på en gång då det sker,sen om man använder apo efter matchen så räknas alla BH som MNG så man kan aldrig hjälpa en spelare helt efter matchen eftersom skadan hjälps inte direkt utan efter matchen då skadan har tagit lite rot i kroppen 
Vad tycker ni andra,ha en bra säsong allihopa.

Vad tycker ni andra,ha en bra säsong allihopa.
Comments
Hmm, är tanken att man ska skicka den till motståndaren?
I grunden är det två problem. Det ena är att det är trist att ens spelare åker på svåra skador och dör, dessutom kan flera göra det i samma match. Det är i sig ett problem som vi varit inne på förr. Som det är nu så lutar jag åt att det är en fascination med spelet, men jag kan köpa en mindre förändring också.
Det andra problemet skulle vara om apotekare är för dålig och det tycker jag inte att de är. Jag skulle nog rekommendera 95% av alla lag med mer än 2 spelade matcher att ha en apo. Renst speltekniskt så hade det varit intressantare om siffran låg närmre 50% så man behöver inte apotekarna för att de är dålige, tvärtom. Jag kan köpa comas kommentar om att apon är för slumpmässig och att man kanske kan göra den mer pålitlig. Då borde man dock göra apon något dyrare.
Skulle den enbart gällt ligaspel så hade jag föredragit om apon varit något dyrare om den skulle fungera som du föreslår.
Problemet torde väl ligga mest _under_matchen och inte efter? Om du torskar en spelare som du haft med ett tag och som blivit fint skillad är ju alltid tråkigt, men det har ju alltid varit en del av spelet. Att en individuell match som sådan blir svintråkig pga att man spelar 11 mot 2 är kanske det större problemet, där en bättre apo skulle kunna hjälpa till. Att vinna på att plocka bort spelare är dock legitimt och ett måste för vissa lag tycker jag. Däremot finns det inget som säger att man kan försvåra lite för laget med stort spelarövertag.... En idé utöver att buffa apo skulle kunna vara att Fan Factor för "david"-laget ökar under matchen. Ingen gillar en bully trots allt. :-D Exempelvis, varje spelare man tappar från planen efter den 9:e ökar fan factor med 1. Det skulle göra marginell skillnad, men påverka balansen något till fördel för det förnedrade laget.
Själv lyckades jag med en rätt hygglig omgång "team value management" häromdagen:
[url="http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1573 "]Froggy Style vs Chaos Strikes Back, round 1, season 16[/url]
Stiligt med att hoppa ihjäl en linefrog som avslutning. >_<
Jag spelar själv inte särskilt mycket med tier 1-lag och har i princip varje säsong mött de bashigare lagen i ligan (Slakthus 7, Reptile Dysfunction och Darkland Slavehunters m.fl) utan att ha lämnat WO. Det kan ha varit taktiskt bättre att ha skippat någon av dessa matcher, vilket är det tråkiga. Jag spelar hellre än att inte spela, men jag hade hellre önskat att det alltid var fördelaktigt att spela. Alltid som i oftast iaf.
Om inte bash-lag kan ta bort spelare under en match så kommer alltid snabba/AG-lag ligga steget före. Minsta misstag är ett mål i raufven medan man själv måste få minst 4 bra rundor för att ha chans på TD.
OBS! Inlägget skrivet under viss alkoholpåverkan.
Vissa namn hade jag hoppats på att få använda längre: Snoop Froggy Frog, Froginem, Frogganism 12 m.fl.