Feedback DOUBT VI

edited January 2015 in Turneringar
Skriv gärna en rad eller två om vad som var bra och vad som var dåligt i år så vi kan göra turneringen bättre nästa år.

Comments

  • 2h matcher. Jag upprepar egentligen allt från fjolårets feedback men vill lägga emfas på matchlängd. Om man kör 2h istället för 2h 15 min anser jag att schackklocka från start borde vara ett krav. Efter att ha bott på hotell där frukosten öppnade en halvtimme innan matchstart på söndag skulle jag villa se söndagen senarelagd 30 min.
    Synd på lågt lokalt deltagande. En bra och trevlig turnering.
  • Det var 2h 15 per match.
  • edited January 2015
    Stareater wrote: »
    Det var 2h 15 per match.
    Då måste jag läst fel. Reviderar till tydligare konsekventa tidsupprop och striktare klocktvång om man ligger efter.
    Nu spelade du vilket skapade sina egna problem men att gå runt efter en timme och kolla alla bord vore bra.
  • Då måste jag läst fel. Reviderar till tydligare konsekventa tidsupprop och striktare klocktvång om man ligger efter.
    Nu spelade du vilket skapade sina egna problem men att gå runt efter en timme och kolla alla bord vore bra.

    Var väl upp till coacherna om de ville spela med klocka eller inte, men att ha ett kontinuerligt upprop av tiden ska vi börja med :)
    ...Synd på lågt lokalt deltagande. En bra och trevlig turnering.

    Ja jag kunde bara vara med en fajt tyvärr (frun åkte på "jobb-helg"), satt och grät hemma med kontinuerlig sms-kontakt med de fem när varande bara för att få stilla behovet lite iaf.

    Vi försöker lägga turneringen på ett datum som ska passa de flesta, så till nästa gång så ska vi försöka bli ett par till iaf (7) :)
  • ...Synd på lågt lokalt deltagande. En bra och trevlig turnering.
    Ämnar att gå till botten och försöka utreda vad som kan göras för att få fler coacher från Umeå att dyka upp. Tror att en del inte kan spela på grund av att deras liv kommer i vägen, men det finns en del fler som borde kunna dyker upp.
  • Jag hade supertrevligt, första gången jag var iväg på en turnering utanför stockholm.
    Kul att få spela med så pass mkt umefolk som möjligt, det gjorde att jag fick möta en massa coacher jag inte mött innan. Det gör det extra värt för sörlänningar att närvara och får en att utvecklas som spelare tror jag.
    Stämningen var trevlig, lokalen var nära boende och tågstationen. Det fanns mycket kaffe.
    Jag tycker det är bra med 4 matcher på lördagen och 2 på söndagen eftersom det underlättar långväga resande.
    (Det var också bra att best stunty kunde plocka åt sig även ett annat pris.)



  • Mitt enda önskemål är tydligare tidsutrop, gärna att du går runt till varje bord och säger till coacherna om de ser ut att behöva skynda på. Det var två matcher där jag var så inne i spelet att jag inte hörde något tidsutrop alls förrän femminutersvarningen i ena fallet och i andra inget innan tiden var slut. Som nämts ovan spelade du ju själv samtidigt och jag förstår att det är svårt att hinna med allt, men det är vad jag kan komma på som önskemål.

    Bortsett från det var det som vanligt en riktigt trevlig turnering. Tärningarna vi fick fungerade verkligen utmärkt också!
  • Kanonbra turnering med bra stämning är min känsla efter helgen. Allt hade bra flyt under helgen. Några specifika saker som jag tänkte på kommer nedan.

    Plus+
    Grymt bra att alla spelar lika många turns om tiden tar slut och matchen behöver brytas.
    Suveränt att matchrapport lapparna kom ut snabbt.
    Tydligt numrerade bord.
    Riktigt bra priser.
    Tärningarna var kanonbra i år!

    Minus -
    De extra två skillsen var overkill på en redan frikostig turneringsbuild.
    Begränsande av antal samma skill.
    Jag förespråkar 2.30 som matchtid och tycker 2.15 är på gränsen på för lite (eftersöker tydlig uppföljning på första halvlek).

    Stort tack och mycket beröm till Stareater!
  • Jag håller med om det mesta som Coma säger, mycket bra turnering!

    Men jag kan inte låta bli att undra över datumflytten. Det var ju faktiskt fler deltagare då turneringen låg en vecka tidigare.
  • Pellevin wrote: »
    Men jag kan inte låta bli att undra över datumflytten. Det var ju faktiskt fler deltagare då turneringen låg en vecka tidigare.

    Tror du misstar dig där. Det var ytterst få som var villiga att säga att de kunde helgen innan och det blev fort betydligt fler när vi bytte datum.

    Detta inkluderar också lokala coacher. Det var många som var intresserade av att dyka, som varje år, men när det väl kommer till kritan så är många upptagna. Tror inte att det är ett fenomen som är begränsat till DOUBT i Umeå. Det är t.ex. även färre coacher på Nordskensturneringen i Skellefteå.
  • På Nordsken senast var vi sex coacher så fem matcher senare var rubbet klart.
  • Men Nordsken gick väl samtidigt som turneringen i Tullinge?
  • Iofs kanske helt sant men andelen deltagande vs potentiella "norrlandscoacher" var rätt låg.
  • Jag var sugen på att åka dit.
Sign In or Register to comment.