Blood bowl pitch
Hej grabbar
Är det någon som har ett bra tips på var man kan få tag i en plan till en rimlig kostnad? Jag har sett att det finns en italiensk hemsida där man kan beställa custom pitches, men jag har inte behov av en skräddarsydd plan och jag misstänker att kostnaden med frakt och allt är dyrare än alternativen.
Tack på förhand.
Jori3641 aka coach Jocke
Edit av Mago: Ändrat kategori från StockBowl till Blood Bowl.
Är det någon som har ett bra tips på var man kan få tag i en plan till en rimlig kostnad? Jag har sett att det finns en italiensk hemsida där man kan beställa custom pitches, men jag har inte behov av en skräddarsydd plan och jag misstänker att kostnaden med frakt och allt är dyrare än alternativen.
Tack på förhand.
Jori3641 aka coach Jocke
Edit av Mago: Ändrat kategori från StockBowl till Blood Bowl.
Comments
Pellevin: Har du någon gissning vad en plan skulle kosta? Egentligen skulle jag vilja ha en plan i månadsskiftet jan/feb men jag får väl tumma på det.
Jag postar även mer om min lilla verksamhet om ett tag när jag e tillbaks på kontoret.
Gör du puzzle eller soft? Om puzzle, hur många bitar?
Fixar du Deathbowlpitchar?
Oj då, insåg nu att det var på stockbowl forumet vi var inne och for. Nåväl...
Lard: Ingen dum idé.
En SweBBA-plan låter kul!
Puzzle är då alltså lättare att ta med på utflykt, men då den är i flera delar är det lättare att råka riva ner delar av spelet om planen sticker ut över kanten på bordet. Dessutom kan den nötas extra i fogarna mellan de olika bitarna. Men den är några mm tjock, så den är slät även på ett smuligt bord
Själv föredrar jag puzzle, jag tycker att det ger en mer stabil känsla när man spelar.
Ja när alla bitar är på plats skulle jag kunna kolla på att ta fram en nationalarena för SweBBA.
edit: designmässigt alltså. jag kommer nog hålla mig till rullbara på grund av svårigheter att hitta bra tillverkare av pussel.
Lista gärna båda varianterna.
Om du är det minsta tveksam kring vilken typ av plan du vill ha rekommenderar jag att du kollar Pitch Invasion- och SweBBA-plan-trådarna innan du hör av dig till mig. Jag tycker den verksamheten förtjänar allt stöd vi kan ge den. Dessutom blir det nästan säkert billigare, och så går det förmodligen snabbare, att beställa de svenska alternativen. Jag skulle själv beställt därifrån om det inte var så specifika grejer jag ville ha.
Dessutom, om du är en backer till något lag från MK 1881 så blir det nog billigare att beställa deras specialpitchar.