Blood bowl pitch

edited December 2013 in Blood Bowl
Hej grabbar

Är det någon som har ett bra tips på var man kan få tag i en plan till en rimlig kostnad? Jag har sett att det finns en italiensk hemsida där man kan beställa custom pitches, men jag har inte behov av en skräddarsydd plan och jag misstänker att kostnaden med frakt och allt är dyrare än alternativen.

Tack på förhand.

Jori3641 aka coach Jocke

Edit av Mago: Ändrat kategori från StockBowl till Blood Bowl.

Comments

  • Jag vet att @Bernuz här på forumet gör ihoprullbara pitches, kanske kan han pitcha (höhö) sitt koncept?
  • Vi är några som funderar på att beställa pitchar från Italien i januari/februari. Vi hoppas att vi kan spara några spänn på att beställa flera tillsammans. Hör av dig om du är intresserad.
  • Tack för tipsen. Båda är intressanta,

    Pellevin: Har du någon gissning vad en plan skulle kosta? Egentligen skulle jag vilja ha en plan i månadsskiftet jan/feb men jag får väl tumma på det.
  • Den kostar nog närmare 500 kr även om vi får ner fraktkostnaden. Vi kan nog få fram den till mitten av feb.
  • Yes jag fixar planer och vid beställning av enstaka unika planer är priset omkring 600 kr. Men om flera kan beställas samtidigt med samma grunddesign kan priset gå ner några hundra styck. Jag har inte exakta priser på rak arm nu men hör av er om ni är intresserade så snackar vi mer.

    Jag postar även mer om min lilla verksamhet om ett tag när jag e tillbaks på kontoret.
  • Imponerande!

    Gör du puzzle eller soft? Om puzzle, hur många bitar?

    Fixar du Deathbowlpitchar?
  • edited December 2013
    *host* SweBBA-plan? *host*

    Oj då, insåg nu att det var på stockbowl forumet vi var inne och for. Nåväl...
  • Vad är för- respektive nackdelar med soft kontra puzzle?

    Lard: Ingen dum idé.
  • Har ändrat kategori.

    En SweBBA-plan låter kul!
  • @jori3641 soft rullar du ihop, så den är lite svårare att resa med, men du har hela planen i ett stycke, och det tycker många är en fördel.

    Puzzle är då alltså lättare att ta med på utflykt, men då den är i flera delar är det lättare att råka riva ner delar av spelet om planen sticker ut över kanten på bordet. Dessutom kan den nötas extra i fogarna mellan de olika bitarna. Men den är några mm tjock, så den är slät även på ett smuligt bord :)

    Själv föredrar jag puzzle, jag tycker att det ger en mer stabil känsla när man spelar.
  • Pellevin: Tack. Kontentan är nog att både soft och puzzle funkar för mig.
  • Jag har enbart gjort rullbara planer men kan kolla på möjligheten att ta fram pussel med.

    Ja när alla bitar är på plats skulle jag kunna kolla på att ta fram en nationalarena för SweBBA. :)
  • edited January 2014
    Kan fixa vilken typ av plan som än önskas.
    edit: designmässigt alltså. jag kommer nog hålla mig till rullbara på grund av svårigheter att hitta bra tillverkare av pussel.
  • Vad blir priset?
    Lista gärna båda varianterna.
  • Jag är intresserad, om ni ska gå ihop och göra en gruppdeal.
  • Jag kommer att skicka en beställning till Italien fredag den 7de februari. Är du intresserad så kan du kolla sidan ff-fields.com och sedan internskicka en beställning till mig. Priserna där är ganska höga, men om man är några stycken hoppas jag få ner dem till 400 för en standardplan.

    Om du är det minsta tveksam kring vilken typ av plan du vill ha rekommenderar jag att du kollar Pitch Invasion- och SweBBA-plan-trådarna innan du hör av dig till mig. Jag tycker den verksamheten förtjänar allt stöd vi kan ge den. Dessutom blir det nästan säkert billigare, och så går det förmodligen snabbare, att beställa de svenska alternativen. Jag skulle själv beställt därifrån om det inte var så specifika grejer jag ville ha.

    Dessutom, om du är en backer till något lag från MK 1881 så blir det nog billigare att beställa deras specialpitchar.
  • Jag kör på swebbaplanen, men tack för erbjudandet!
Sign In or Register to comment.