[FUMBBL] Road to the NAF Championship (Online NAF Tournament)

245

Comments

  • Ja nu är det allvar! :)
    Eftersom jag aldrig vinner när jag spelar nått jag kan så tänkte jag att jag gör tvärtemot istället för att lura Nuffle..
  • Ja just. Måste anmäla mig. Duckwings dvärgsuccé i ume gjorde mig sugen.
  • över 200 st anmälda nu!
  • Velade in i det sista innan jag anmälde mig. Blev dvärgar. Perfekt tillfälle att öva mig utan att det är för läskigt!
  • Jag kör också dvärgar. En reserv, en apo 3 rr en troll slayer båda runner och blitzer. block och två blockerguard 3 första och 3 blockerguard till sedan. Spelar mot ett kasst dark elf-bygge första matchen. få fumbblmatcher och inga NAF-rankade matcher.

    Passar bra då jag idag spelade min första dvärgmatch någonsin mot @Coma och en vettig dark elf-build.
    100% vinst med dem hittills, bara hålla den statistiken så blir livet lite billigare ;)
  • edited January 2015
    20:00 imorgon brakar det loss. In och stressbua och jubla när vi gör konstga drag.
  • Givet :) Tittade på Ozts match tidigare ikväll som han vann. Jag ska eventuellt spela min match på måndag, möter amazoner med 14 spelare, ingen starplayer och guardspam på blitzers.
  • edited January 2015
    mufflo wrote: »
    Givet :) Tittade på Ozts match tidigare ikväll som han vann. Jag ska eventuellt spela min match på måndag, möter amazoner med 14 spelare, ingen starplayer och guardspam på blitzers.

    Kollar den nu. Har bara sett kaoslagets första runda. Galen pitch invasion och en cas. Tung start
    ...
    och dvärgarnas runda ett. skalle, fall...


    Snyggt försvar @ozt!
  • Spelar min första match kl 21 på måndag.... mot dvärgar.
  • edited January 2015
    spelar ni dvärgar allihop? :P
    jag spelar min första imorrn, mot woodies darkies brrr
    räknar inte med att vinna...
  • Jag spelar woodies :)
  • Jag spelar dark elves. Inga dvärgar här inte
  • edited January 2015
    @Pedda is ON! https://fumbbl.com/ffblive.jnlp?spectate=670546


    Lååånga turns. Du borde avslutat den åt honom
  • Äh,jag hade också någon lång turn.
    Kul match och jag hade lite tur som fick till 2-0
  • 1-1 här, kunde gått bättre.
    Men ser man till vilken coach jag mötte är jag rätt nöjd
  • 1-0 för mig. Väldigt nöjd med hur Flint Churnblade funkar.
  • Jag hade en lite för lätt match mot dark elf. 2-0 2-0 så +4. Känns bra att strength of schedule inte gick att få till.
  • Duckwing wrote: »
    1-0 för mig. Väldigt nöjd med hur Flint Churnblade funkar.

    Såg lite av din match och jag slipper gärna sågar i framtida matcher.
    Speciellt dvärgsågen. Svår att få bort.
  • @Thursablot: nu när du börjat spela på fumbbl igen får du joina svenska ligan också ;)
    säsong 48 börjar i februari ;D
  • @Roland Jag orkar inte med och har inte tid till ännu en liga att planera matcher i. Vidare så orkar jag inte vänta på att det finns de lag jag vill spela och jag har två coacher som åtminstone varit med tidigare på min anti-fumbblcoach-lista. Jag gick nyss ut med mina lag i bondeligan och SL efter att ha rensat horder av utskick i min inbox. Jag är mest intresserad av non-progression-matcher på fumbbl förutom någon enstaka ranked som tidsfördriv. Ska rensa bort alla andra lag när jag orkar hitta var jag gör det.
  • Blir match ca 21 ikväll för min del. :)
  • @Thursablot: förstår, var värt ett försök iaf ;)
  • Så där ja. 3-0 (1-0) med Orker mot dvärgar känns väldigt bra. Blev lite lättare när det var Blizzard och man slog 2 blitz under matchen...
  • Jag förlorade, spelade urkasst så jag förtjänade det. Nu ska jag spela något bashy och avreagera mig på migsjälv.
  • Lard wrote: »
    Så där ja. 3-0 (1-0) med Orker mot dvärgar känns väldigt bra. Blev lite lättare när det var Blizzard och man slog 2 blitz under matchen...

    Bra resultat! Kändes lite läskigt på kanten där då han valde bort att surfa din black orc för en underlig blitz. Du var bättre på alla plan dock så jag antar det inte skulle bli så jobbigt.

    Sure hands, Mighty Blow och guard på en blitzer. Känns inte BoB:arna osäkra när du spelar alla helt nakna? Jag har väldiga problem när jag kör mobil guard om jag inte har minst en block. Jag hade nog inte vågat gett trollet block heller. Ska bli kul att se alla dina matcher, tror du kan styra mig i rätt riktning med mitt orcspel. Repriserna på turneringsmatcherna är onekligen riktigt trevligt.
  • @Thursablot: Detta orkbygge är lite av ett test. Jag ville försöka spela utan throwers, mitt vanliga bygge har med 2 throwers och en goblin, kör då med leader och bara 2 rerolls! Sure hands tänkte jag först inte ta utan ville ha en till guard, men alla WE lag som anmäldes fick mig att plocka SH. MB är också ett test då @dragons rekommenderar det jämt och på något sätt är bättre än mig... BOB:s (och trollet) spelar jag med som linemens, de skall markera och stå i vägen, binda upp motspelarna, gärna det som har fått skills av motståndarcoachen, i dvärgmachen blockers med guard. Jag är inte alls nöjd med hur jag spelade i första matchen, även om resultatet blev väldigt bra. Jag tog alltför stora risker (som föll ut väl)...
  • Lard wrote: »
    @Thursablot: Detta orkbygge är lite av ett test. Jag ville försöka spela utan throwers, mitt vanliga bygge har med 2 throwers och en goblin, kör då med leader och bara 2 rerolls! Sure hands tänkte jag först inte ta utan ville ha en till guard, men alla WE lag som anmäldes fick mig att plocka SH. MB är också ett test då @dragons rekommenderar det jämt och på något sätt är bättre än mig... BOB:s (och trollet) spelar jag med som linemens, de skall markera och stå i vägen, binda upp motspelarna, gärna det som har fått skills av motståndarcoachen, i dvärgmachen blockers med guard. Jag är inte alls nöjd med hur jag spelade i första matchen, även om resultatet blev väldigt bra. Jag tog alltför stora risker (som föll ut väl)...

    Jo, men märker man att ens motståndare är kass så kan man ta ut svängarna ganska rejält :D

    https://fumbbl.com/ffblive.jnlp?replay=670027
    Hade jag haft en match som henrik så hade jag nog lagt ned spelet helt. Skulle dock inte ha så mycket emot att lottas mot samma motstånd i nästa match.
  • @Thursablot såg den och slutade genast gnälla om min match. Spelade dock en ranked match igår som var nästan lika illa (skelett och dvärgar har väl samma armor?)
    https://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=3643022
  • OztOzt
    edited January 2015
    Mina dvärgar får möta ogres runda 2. 1 reroll och motorsågsgoblinen. Känns ok, men ska försöka att inte bli för kaxig.

    Edit: det var pogogobbon han har, inte motorsåg. Skum, skum build.
  • Jag ska möta en DE, med en vad jag tycker vettig build med wrestle WE, 2x dodge på blitzers. Blir nog tufft att möta.
Sign In or Register to comment.