Majoritets undersökning för tolkning av BB2025 tills errattan kommer.

edited December 4 in Regler

Efter timmar av regeldiskussioner på forumet och @havaji intiativ så har jag gjort en google form som man bör fylla i om vi ska hitta nån form av gemensam tolkning på de vanligaste frågorna som diskuteras. Resultatet kan bli vägledande för TO. Detta ska inte ses som nåt försök att bestämma hur man ska köra, utan som ett dokument som TO kan hänvisa till om de inte vill skriva egna svar på alla dessa frågor.

observera att du inte måste svara på alla frågor för att registrera ditt svar.

stänger undersökningen om en vecka 11 dec.

Comments

• Fint initiativ.

• edited December 4

Mycket var bra, men två problem:

1. Det är väldigt farligt att använda ordet inte i en fråga. Ja och nej betyder olika för olika människor då.
    2. Om man inte har någon åsikt i vissa frågor borde det finnas som ett alternativ.

Men bra initiativ!

• edited December 4

@Pellevin tack för input. Ja tyvärr blev det inte optimalt med inte på lone fouler. Kan inte ändra nu tyvärr då svar har inkommit, men har gjort ett förtydligande tillägg på frågan.

Har förtydligat i texten att man inte måste svara på alla frågor för att registrera sin åsikt.

• Kul formulär. Det var några jag missat och fick sitta och bläddra febrilit i regelboken för att kunna försöka svara på. Jag tycker vissa är uppenbara, vissa uppenbart inte finns ett uppenbart svar på, och några där jag tycker det finns ett svar -men som jag inte gillar.

• Lite som Ionas, några riktigt intressanta fynd och några som jag inte förstår varför de var med. Och ja, ibland gillade jag inte mitt svar.

• edited 7:01AM

Väldigt nödvändigt för att vi ska kunna komma vidare och inte bara diskutera samma saker i rundgång.

Jag svarade inte enligt hur ordagrant reglerna är skrivna, utan hur det troligtvis har vart man ska tolka dem. Tycker inte man ska fylla i formuläret efter hur dåligt skriven GW's texter är, utan hur de/vi troligtvis tror att det är tänkt att saker och ting ska fungera. Hoppas andra tänker lika dant :) (t.ex. så kan det omöjligt vara att 1+ AG spelare är nå superhjältar som klarar vad som helst)

Det blir dock lite problematiskt som Coma och andra nämnt om vi skapar en egen FAQ och spelar olika meta jämtemot EB, men för att ha en spelbar kultur i Sverige tillsvidare tror jag detta är en bra lösning.

• Stämmer @Strid så är det tänkt, står också i ingressen till formen. Men jag är ingen författare så det kanske är otydligt.

Tanken är inte att overridea eurobowl, utan ha nån form av gemensam bild om hur vi ska spela tillsvidare . Och det är helt frivilligt om man vill luta sig mot detta, finns inget tvång, alla TO gör som de vill tills vi får klara besked.

• @sirvejlance jag förstod inte riktigt sista frågan gällande eye gouge spelare som blir chain pushad, menas det att spelaren i fråga inte har aggereat än och kan då om den markerar en motståndspelare eye gouga motståndaren eller att den via chain pushen eye gougar?

• Nästan 30 svar redan! Bra jobbat community!

Sign In or Register to comment.