Precisionstärningar

edited June 2015 in Blood Bowl
Halloj!

Jag funtar på att fixa lite precisionstärningar. Dom känns nice... :-)

Jag vet att några kör med precisionstärningar, och jag har sett bl.a. MartinS köra med små rackare (vilket jag personligen hellre har än de klassiska stora backgammon-tärningarna). Det jag hittat när det kommer till återförsäljare, utöver Alphaspel (som har den vanliga storleken) är:

Trojan Games som sysslar med ASL
Gammon som kör Backgammon-grejer

Så, till min fråga.. De små tärningarna som ofta används till ASL, är de 13mm eller 14mm? (Jag antar då att 16mm är "vanliga" storleken) Någon som har koll på läget och/eller tips på andra återförsäljare för varianter? Jag skulle gärna köra små tärningar med skarpt skurna kanter.

Annars hittade jag den här på nån auktionssida om nån är sugen på en rätt udda D6... :-D

Comments

• Jag har ett par GameScience Precision D6'or. Om jag jämför med en vanlig 16mm (tex de man fick på Stockbowl V eller NAF Blocktärningar) så är de kanske 1mm mindre, svårt att uppskatta. De upplevs klart mindre. Jag har beställt dem här:

https://www.thediceshoponline.com/

• Vetgirigheten tog över och jag famlade in i garderoben och verktygslådan. De jag har mäter 13,8mm.
  • Ok. Kanske 13,9.
  • Nu spammar jag hårt här. Men det står på thediceshoponline's hemsida att de ska vara 16mm. Jag har dubbelkollat min order, så infon där kan inte stämma. Iallafall för GameScience Precision Coal Ink 6 Sided D6 Dice.
  • De tärningar jag kör är nästan 13mm. (Jag gissar exakt 0.5 inch)

Andreas Carlsson som äger Trojan Games är en ASL spelare och säljer precision dice för att (nästan) alla som spelar ASL vill ha såna.
  • edited November 2014
    Helllstrom, det finns flera storlekar på precision dice.
  • Om jag ska köpa fler skulle jag köpa härifrån:

http://www.bgshop.com/index-backgammon-dice.htm

De har 0.5 inch-tärningar. (13mm)
  • Ah, jag led av villfarelsen att precision dice var de där kantiga rackarna.
  • Men de där var sexiga.
  • Tack för tipsen, precis vad jag var ute efter! MartinS, kör du med stora eller små prickar? Jag är nog mest sugen på små prickar, men man vill ju att motståndarn ska se tydligt vad man slår också..
  • edited November 2014
    Stora. Men jag tycker båda är tydliga.
  • 8 euro i frakt. Om man inte köper fyra eller fler. Sambeställning? Jag kan tänka mig ett par.
  • Jag är med, vill gärna ha ett par vita med stora prickar.
  • Ok, jag kan beställa. Lägger den imorgon onsdag 26:e nov klockan 20:00.

Upphämtning dagtid:Kungsholmen, kvällstid: Årsta eller på Stockbowltotsdag på Alphaspel.

Tarockså ett par med stora prickar.

• Eftersom jag inte kör liga den här säsongen så drar jag nog också en separat beställning av bekvämlighetsskäl. :-)
  • @JohnnyD då kan jag beställa ett par med dig så slipper du fraktavgift. 13 mm regular spots, dark red :)
  • Stareater wrote: »
    Jag tycker inte det var särskilt attraktivt. Om jag inte har tillgång till ett längre bord (typ 2 meter långt, med filtklädsel) så vill jag ha betydligt mer fasade kanter än de tärningarna har.
  • Jag hade inte tänkt köpa dem själv heller. Metall och vassa kanter låter tokigt, men de är tydligen grymt exakta. Bättre än alla andra precisionstärningar som finns att köpa.

Själv kör jag gärna med budget-tärningar även om det är kring 1% högre chans att få 1:or (kommer inte ihåg den exakta matten på det här och jag tror inte luftmotståndet var medräknat då utan bara förskjutningen av masscentrum).
  • 1% är rätt stor risk att ta... Jag missade målet i runda 8 sista matchen i StockBowl-turneringen med 2.78% risk för fail i mitt sista rull i matchen. Hade gärna gjort det till 1.78% istället!! :P
  • Hur många tärningsrull gör man under en genomsnittlig Blood bowl-match? Någon som vet?
  • Om man lirar grodor på stockboll som jag så snittar man två tärningsslag per runda. leap eller dodge: '1' reroll '1' din tur så det känns som den där procenten börjar slå in i match 97 typ och på sex matcher per cup blir det många cuper att genomlida...
  • helllstrom wrote: »
    Hur många tärningsrull gör man under en genomsnittlig Blood bowl-match? Någon som vet?

Beror väldigt mycket på ras och TV, men om du specificerar kan jag leta reda på statistik från Orca-Cola (Cyanide liga).

För att ta ett konkret exempel så har vi mina Underworld (TV 2000, så med största sannolikhet helt irrelevant) som i sina två matcher under innevarande säsong slagit 101 respektive 92 slag med ytterst blandad framgång. Two heads gör sånt :P

Det är bara D6 rolls, vilket inte alls inkluderar armor, injuries och annat sånt. Bara rena D6.

Sign In or Register to comment.