Intressekoll rez training inför sm. stockbowl
Det är ju inte jättelång tid till sm.
så jag tänkte kolla om det finns intresse av att skapa en grupp där man kan träna de nya rosters?
Min initiala tanke är att vi kör matchedplayed reglerna tills sm bestämt sina regler.
Det kommer gå till så att man meddelar senast söndag kl 12.00 om man kan spela kommande vecka.
Anmälan görs på länken nedan. Skriv in ditt coachnamn o vilka dagar du kan.
Jag gör en tabell där man får 3p för vinst /2p för oavgjord / 1p för förlust / 0p om man står över omgången.
Sen kommer vi matchas swiss i möjligaste mån, första prio är att matchas mot nån man inte mött. Sist anmälda agerar OMO.
Man får komma med vilket lagligt roster man vill , till varje enskild match, för att man ska kunna testa olika raser och byggen. Så tabellen (egentligen oväsentlig) kommer vara på coacherna, inte lagen.
sugen?
*edit
Intresserade :
Sirvejlance
Bitter
Grumplekins
Ionas
Trolle
Juiblex
Pertan
Nyaga
Zalmour
Chrixx
Duckwing
Regler SM!
Enda grejen vi gör annorlunda är att vi ignorerar att ag1+ klarar allt på 2+.
Dvs man får modda tärningslaget till 0 OM spelaren har ag1+. Men bara på ag1+ spelare
tiers:
https://assets.warhammer-community.com/eng_14-11_bloodbowl_teamtiers-y3ogmbavut-zkhoiqlght.pdf
1150 lagbudget
Tier I - 6 skill points - max 1 secondary - max 1 star player - max 1 mega-star
Tier II - 8 skill points - max 2 secondary - max 2 star player - max 1 mega-star
Tier III - 9 skill points - max 3 secondary - max 2 star player - max 1 mega-star
Tier IV - 10 skill points - max 4 secondary - max 2 star player - max 1 mega-star
Elite skills (block, dodge, guard, mighty blow ) är capade på 4 st totalt. Ingen stacking
Primary kostar 1 skill point, Secondary kostar 2 skill points, Star kostar 2 skill points, Megastar kostar 4 skill points
Man får inte ta 2 stars + en mega-star, utan en megastar ersätter då en av ens tillåtna stars.
Alla inducement är tillåtna

Comments
Jag tycker om att leka med figurer på bräde, så jag är gärna med.
Låter kul och sunt jag vill.
yes
ja!
I mån om tid så är jag gärna på!
Kör gärna.
jag är på
Jag kan rulla lite tärningar
Kul , då är vi tillräckligt många för att greenlighta det här projektet.
Tänker att vi drar igång redan nästa vecka, då reglerna har landat.
Återkommer med regler och första omgångens matchups.
Om det är fler som vill haka så skriv upp er innan helgen.
Jag vill förstå förutsättningarna bättre innan jag signar upp.
är ju inte ens säkert att SM byter regler... men oavsett är det kul att testa. så tumme upp till er!
Jag spelar med de som dyker upp i Orminge, men hör av er först så jag har tid.
@Pellevin ställ frågor så ska du få svar på det du undrar.
@brocCooLi have faith my friend 🙏
@Spelledaren Topp, om du kan en match varannan vecka fram till sm (-julen) så kan vi räkna in dig
Eh, som en koncentrerad liga? Open-format ja. Planerad, strukturerad liga med förbestämda matcher? Nej.
Jag är på :)
Vad pratar vi om för format dvs hur mycket köper vi lag för?
Det ser ut som att ditt förslag innebär att elitskills kostar lika mycket som andra, varför då?
@Pellevin det är reglerna från leaked gw matched played guide. Dvs deras turneringsregler. Men eftersom de inte är officiella än, så vet jag inte. På lördag vet vi förhoppningsvis. Elite skills är cappade på 4 per skill, så det är så de reglerar dem.
format är Swiss.
Men så fort vi har sm reglerna kommer vi övergå till deras.
Ok, inget swiss för mig tack.
@sirvejlance jag kommer strax att skriva ett inlägg på tråden om third season. Läser du den kommer du förhoppningsvis att förstå varför jag tycker att du tänker fel om elite skills.
Vad du tycker om gws turneringsregler får du ta i en annan tråd.
Vi kommer köra dem tills dess att sm reglerna kommer.
Tack, då avstår jag.
Men GW match guide finns att köpa på Alphaspel, så den är nog inte leaked, och den avser såvitt jag förstått second season.
Elite skills är inte ett begrepp i second season, så detta är läcka från third season. Men det är möjligt att det står direkt i regelboken nu, och inte separat som förut.
Att använda matched play som beskrivet i nya regelboken tycker jag är en bra utgångspunkt för turneringsspel den närmaste tiden. Där finns ingen extra kostnad för elite skills, men det finns en begränsning på antalet.
Sen lär vi hitta våra egna format efter ett tag…
Såg att NAF hade postat en tråd på facebook om att även dom rekommenderade att turneringar skulle avvakta något med att köra dom nya reglerna, gissar att det handlar om ge dom-som-kan lite tid att speltesta dom nya reglerna...
Det är väl inte riktigt vad de skriver @Juiblex, de säger åt TOs att inte stressa in i nya reglerna och att framförallt "Check in with your local community and feel the pulse before deciding whether to switch to the new rules". Läser man i det här forumet så är communityt i Sverige peppade på att testa 2025-reglerna.
A sorry, tack för rättningen @Viccy !
Jag missade biten med Swiss liga i början av posten. Känner mig lite osäker för att signa upp till något så strukturerat, hade i mitt huvud fått det till att vi skulle ha en pool av coacher som var intresserade att träna man kunde höra av sig till. Tränar gärna men passar på schemalagda ligamatcher. Sorry. Ska färsäka lära mig läsa till nästa år.
@Ionas nja tanken är inte att man måste spela varje vecka. Just nu har jag inte tänkt klart exakt hur det skulle se ut , men tex att man signar upp senast söndag om man kan lira nästa vecka. Alla som vill spela den veckan blir matchade Swiss. Spelar du inte får du noll poäng för den veckan.
Ah, låter bättre för mig. Tack.