SweBBA-Lag 2015

edited November 2014 in SweBBA
Då flera önskningar har kommit in att göra ett till "Legacy team" i SweBBA:s regi tänkte jag att vi kan börja diskutera vilken lagtyp det ev. laget skall bestå av. Jag tänker att alla lagtyper utom Nekromantic som laget 2014 bestod av är valbara. När vi bestämt det kan vi rösta om vilken färg laget skall målas i och sedan fortskrida i samma stil som 2014. Om du inte har koll på vad SweBBA-laget eller "Legacy team" är så förklarade jag det i denna tråd: http://forum.baconbreath.se/index.php?p=/discussion/16/swebba-lag-2014/p1

Vi gör som förra året: först röstar vi om lagtyp, deadline 1 december 2014. Sedan röstar vi om primär och sekundär färg på laget med deadline 15 december, sedan får man anmäla sig till att måla någon av figurerna.

Comments

• Jag la en röst på vampire men skulle även ha lagt en röst på chaos pact om jag fick välja flera.
  • Jag röstar på Chaos Pact, men det går bra med vilket lag som helst med mutationer (Chaos, Nurgle, Underworld kanske Skaven). Det är coolt med mutationer. Så får vi se vad folk åstadkommer.
    Vill gärna ha ett blågult färgschema som representerar Sverige och SWEBBA. Skulle vara bra om alla framtida SWEBBA lag var blågula så det blir som en tradition.
  • Jag röstade för dark elf. Kul med lite bash/dash kombo. Jag stödjer att ha blågul kombo på lagen i framtiden. Vore kul att ha en tradition av det.
  • Röstade för goblins eftersom alla vet att de är det roligaste laget i BB!
  • jag tog råd av @kaju och @Skoberget och röstade därför på Underworld pga mutationer + goblins :D
  • Svårt det här. Chansen är ju att man vinner laget (=större sannolikhet det än att man vinner en bb-match under stockbowl) och då vill man ju inte redan ha laget/ ha planer för att bygga ett. Dubbletter är ju inte så sjukt kul.

Samtidigt är det ju smidigt om det är ett lag man smidigt bygger ihop av nåt man har liggande så lägger min röst på chaos för en muterad beastman.

Blågult är ok för mig om de blågula nyanserna anpassas till laget. Inte så glättiga färger om det är en mörkare ras typ dark elves me
  • N gladare om det exempelvis halflings.
  • Vi gör som förra året: först röstar vi om lagtyp, deadline 1 december. Sedan röstar vi om primär och sekundär färg på laget med deadline 15 december, sedan får man anmäla sig till att måla någon av figurerna.
  • Jag röstade för Underworld. Hade varit roligt att se vad folk kan komma på för mutationer :)
  • Sitter på en GW-amazon cathcer till ingen nytta. Röstade således på Amazoner...
  • Amazons är ju lite svårt för många att hänga med på, men ett mixat Amazon-lag vore riktigt coolt ändå tycker jag.
  • BimBim
    edited November 2014
    Jag röstade för Lizardmen men är egentligen på vilket som helst utom goblin, orcs och amazoner (on the off chance att jag skulle vinna laget)

Btw, vill gärna vara med och måla något!
  • Jag röstade på norse, men är lika sugen på gobbos
  • Blir det en till omgång röster mellan de fyra populäraste?
  • Vad tycker folk? skall vi ha en andra röstomgång med top 4 eller skall vi bara ta "vinnaren" rakt av?
  • Lard wrote: »
    Vad tycker folk? skall vi ha en andra röstomgång med top 4 eller skall vi bara ta "vinnaren" rakt av?
    En andra röstomgång!
  • Jag skulle vilja säga en andra röstning. Då kanske man får fram vad dom coacherna som är mest intresserade vill göra för lag.
  • En omgång till!
  • Yup, en röstning till!
  • en röstomgång till är nog bra
  • instämmer med tidigare inlägg om en röstomgång till.
  • One more vote! One more vote!
  • One more goat! One more goat!
  • Jag instämmer om en andra omgång
  • Jag tycker nog också det, är ju rätt jämnt mellan de översta tre-fyra lagen
  • Vi tar en till. Lägger upp den strax
Sign In or Register to comment.