EuroBowl Polen 2026, Warsawa 17-18:e okt

edited December 2 in Turneringar

Hej

Edit: Ny draft.

Såg en flyer på NAF Discord kanal:

Comments

• Jag vill åka

• kan vi inte bli av med de här 'variant list'/optional pack någon gång?

• @brocCooLi jag håller med men det verkar inte vara unikt per spelare dock så lite mindre irriterande iaf.

• en klen tröst men ändå en tröst.

• Intressanta regler, men om 3rd ed kommer i höst lär det bli enorma förändringar.

• edited December 2

Draft

• Wow, hälften av lagen jag kikat på får knappt ihop en starting roster. Och de som får det har betydligt färre, alternativt sämre, skills än senast.

• Sjukt att Maple anses vara legend star.

• Ska dit.

• @Oberwald_1 Ja, har de ens testspelat honom? Dock bra att de petade upp Skrorg dit.

• Man är ju pepp för att det är EuroBowl, inte för att man gillar snål-rosters.

• Det var minst sagt klent med pengar. Kan bli intressanta byggen.

• då Maples special skill totalt bryter spelet så tycker jag absolut att han ska räknas som legend alternativt vara bannad.

även om det är snålt med startpengar så gillar jag upplägget i övrigt.

• Bryter spelet? 😂jag hör att du aldrig sett honom på en Blood Bowl plan. Hans bra förmågor är M3 och tentacles. Resten går att spela runt utan problem. Han kanske får in en Block mot dvärgar med sin specialförmåga om hans kompisar håller i dem när han försöker rusa ikapp dem.

• Khorne i samma tier som Black orcs och Gnomes?

Utgår från att det är ett tidigt aprilskämt.

• vill inte se honom på en plan heller. men visst, det går att spela runt det mesta. men att han har en förmåga som bryter spelets mest grundläggande del är tillräckligt för mig, oavsett hur bra han är i övrigt.

• Griff?

Gissar att det blir mer pengar i en sista version, tyckte att jag gick lågt för Basic Bowl…

• edited December 2

@brocCooLi Med MA 3 är det väldigt långt ifrån brutet, knappt bra ens, och den kullen kommer jag dö på.

• Intressant upplägg. Lite konstigt att lägga helt otestade Bretonnians så lågt, och jag måste hålla med @Bitter om att Khorne hamnat lite konstigt.

Kul att de tagit bort några Star Players utan att kommentera detta. Dessutom tycker jag att @Skuld tänkte helt rätt då han valde bort Team Mascot, helt fel prissatt som den är.

Men på hela taget är detta ett intressant förslag, där de tänkt på väldigt mycket, och skapat stora möjligheter till kreativitet, tycker jag att det ser ut som.

• Vad betyder den där raden skill gold to team budget? Att man kan växla in lite skill mot pengar till roster om man vill?

• @Trolle ja, det är så jag tolkar det. Och den konstruktionen är inte helt ovanlig. den finns t ex på SnowBowl.

• Ok, tack.

• @Pellevin det regelupplägget med skills till pengar kan tom krediteras till @Lockmund från Eurobowl 2016 (jag kan inte minnas att det gjorts innan men kan ha fel)

• @coma det stämmer säkert, jag har inte sådan koll.

Sign In or Register to comment.