Ungdoms/studentrabatt?
Bloodbowl är en hobby som inte är helt gratis och det tror jag kan vara ett hinder för oss i vad gäller nyrekryteringar. Trots det så har vi fått åtminstone 2 nya medlemmar som fortfarande går på gymnasiet, vilket är kanonbra. Detta har fått mig att fundera kring det ekonomiska.
Vad tror ni om att ha en rabatterad medlemsavgift/turneringsavgift för unga (Under 20/22/25 eller så) eller för studenter? Skulle det funka eller skulle det inte vara värt det?
Jag är medveten om att det är en fråga för ett årsmöte, men det skadar ju inte att slänga ut frågan här först.
Vad tror ni om att ha en rabatterad medlemsavgift/turneringsavgift för unga (Under 20/22/25 eller så) eller för studenter? Skulle det funka eller skulle det inte vara värt det?
Jag är medveten om att det är en fråga för ett årsmöte, men det skadar ju inte att slänga ut frågan här först.
Comments
Däremot turneringarna vore det ju en tanke att göra det, förutsatt att det fortfarande går att komma runt det ekonomiska att turneringen kan betala för sigsjälv (nu tänker jag främst på StockBowl Cup och inte andra turneringar).
Hade ju vart ganska skumt ifall de inte hade något sådant syfte ;D
Minst 60 % av medlemmarna måste vara under 26.
Medelåldern i hobbyn lär ju vara kring 35. Är det relevant går det att ta fram en mer exakt siffra för stockbowl. Är man intresserad av detta rekommenderas årsmötet.