Ungdoms/studentrabatt?

edited November 2014 in StockBowl
Bloodbowl är en hobby som inte är helt gratis och det tror jag kan vara ett hinder för oss i vad gäller nyrekryteringar. Trots det så har vi fått åtminstone 2 nya medlemmar som fortfarande går på gymnasiet, vilket är kanonbra. Detta har fått mig att fundera kring det ekonomiska.

Vad tror ni om att ha en rabatterad medlemsavgift/turneringsavgift för unga (Under 20/22/25 eller så) eller för studenter? Skulle det funka eller skulle det inte vara värt det?

Jag är medveten om att det är en fråga för ett årsmöte, men det skadar ju inte att slänga ut frågan här först.

Comments

  • Vah? Tar ni avgift för att spela blood bowl i stockholm? Är det för lokal eller hemsida eller nåt annat fancy? Eller syftar du bara på turneringar, så är avgiften där för att eventen ska hållas i en trevlig loka med oftast tillgång till dricka och annat smått och gott. Blood Bowl är nog en av de billigaste figurspel hobbys du kan hitta så jag har svårt att se problemet.
  • En rabatterad medlemsavgift till föreningen för de under 25 (de vi får tillbaka bidragspengar för från Sverok) ser jag inte som någonting dåligt, tvärtom faktiskt. Det har vi haft i flera andra föreningar jag varit medlem i. Att blanda in studentrabatter i själva medlemsavgiften tror jag inte är rätt väg att gå, det är en kostnad av 200kreller 17'ishkr/månad (i dagsläget) per år för något man får ganska mycket för. Det har inte heller varit några rigida indrivningsavgifter direkt efter årsmötet när avgiften bestäms så man kan stoppa undan lite pengar varje månad och sedan betala.

    Däremot turneringarna vore det ju en tanke att göra det, förutsatt att det fortfarande går att komma runt det ekonomiska att turneringen kan betala för sigsjälv (nu tänker jag främst på StockBowl Cup och inte andra turneringar).
  • edited November 2014
    Vah? Tar ni avgift för att spela blood bowl i stockholm? Är det för lokal eller hemsida eller nåt annat fancy?
    Pengarna går i första hand till just lokal och hemsida :)
  • edited November 2014
    Pellevin wrote: »
    Vah? Tar ni avgift för att spela blood bowl i stockholm? Är det för lokal eller hemsida eller nåt annat fancy?
    Pengarna går i första hand till just lokal och hemsida :)

    Hade ju vart ganska skumt ifall de inte hade något sådant syfte ;D

  • mufflo wrote: »
    En rabatterad medlemsavgift till föreningen för de under 25 (de vi får tillbaka bidragspengar för från Sverok)

    Minst 60 % av medlemmarna måste vara under 26.
    Medelåldern i hobbyn lär ju vara kring 35. Är det relevant går det att ta fram en mer exakt siffra för stockbowl. Är man intresserad av detta rekommenderas årsmötet.
  • Vill man snabbt göra en överslagsräkning så kan man tänka 52x100 + 3x100 + 1000 så får vi 6500 och då har vi lokal torsdagar, tre slutspelsdagar och ligasida. Dvs att med 33 medlemmar/år så går vi runt med en hundring till inköp.
  • Något färre borde behövas, vi kör ju inte alla 52 torsdagarna.
  • @pellevin det var inte menat som exakt kostnad/år utan att visa på fasta kostnader. Utan att behöva sätta sig in närme. Poängen var att visa på att så länge vi är mellan 30-35 aktiva spelare så går vi runt. Sänker vi sålunda medlemsavgiften för vissa så måste vi höja för andra eller börja sälja bingolotter ;)
Sign In or Register to comment.