"Fulmatcher"
Vill bara höra hur ni i olika ligor tänker och gör när det gäller slutspel.
Jag har förlorat matcher för att få "lättare" motståndare i finaler och på så sätt lättare haft chans att vinna. Det hände i en cup där endast två lag gick till finalen. Jag fulade mig och förlorade precis med en TD i sista matchen, bara för att få just det laget i finalen då jag blev bästa tvåa och laget jag la mig mot blev etta. Sen vann jag finalen mot just de laget.
Nu har jag denna säsongen möjlighet att fula mig för att få ett lättare lag i semi-finalen och jag kan förlora min sista match och allt går som jag tänkt.
Jag blir tvåa, vinner jag blir jag etta men laget på fjärdeplats är ett chaos dwarf team och det är ju värre än ett humanlag som blir trea.
Mitt förslag till vår klubb är att 1:a platsen väljer fritt mellan 2-4 vem de vill möta i semifinalen, som en bonus för att man vann serien och då dödar man läggmatchandan åt sidan.
Hur gör ni andra???
Jag har förlorat matcher för att få "lättare" motståndare i finaler och på så sätt lättare haft chans att vinna. Det hände i en cup där endast två lag gick till finalen. Jag fulade mig och förlorade precis med en TD i sista matchen, bara för att få just det laget i finalen då jag blev bästa tvåa och laget jag la mig mot blev etta. Sen vann jag finalen mot just de laget.
Nu har jag denna säsongen möjlighet att fula mig för att få ett lättare lag i semi-finalen och jag kan förlora min sista match och allt går som jag tänkt.
Jag blir tvåa, vinner jag blir jag etta men laget på fjärdeplats är ett chaos dwarf team och det är ju värre än ett humanlag som blir trea.
Mitt förslag till vår klubb är att 1:a platsen väljer fritt mellan 2-4 vem de vill möta i semifinalen, som en bonus för att man vann serien och då dödar man läggmatchandan åt sidan.
Hur gör ni andra???
Comments
Jag vet inte om läggmatcher diskuterats hos oss tidigare.
Det finns för övrigt få kategorier som jag skrattat mer åt än den som består av folk som försökt trixa till sig fördelar genom att lägga sig, och sedan blivit blåsta pga oväntade resultat i andra matcher. Har fått mig mången glad stund åt sådant inom såväl schack som magic.
kanske lite väl OT dock.
Också lite OT kanske. Så Ifall jag ska hålla mig till topic är jag strakt emot läggmatcher/conceda, särskilt tidigt i matchen för då har man trots allt bestämt tid att mötas och kommer man då dit å kanske endast få spel två, tre turns så skulle jag bli bitter. Tycker det är respektlöst mot motståndaren.
Det känns respektlöst.
Fast vill en spela lite loose och testa galna grejer så får en väl göra det tänker jag(, som att foula varje runda tex, kasta mindre lagkamrater om en har den möjligheten, longbomba eller satsa på completionrekordet i ligan).
Det finns ju massa sätt att spela på, själv håller jag på och tröskar med ett rookie nurgle-lag i en sidoliga för framtida spel. Där är jag ju nöjd med winnings, MVP och någon enstaka Cas/Comp efter varje match. Nästa mål är att hålla nollan, sen försöka göra TD.
Läggmatcher har jag ofta övervägt för att bättre ställa för mig i slutspel och det anser jag är en del i taktiken. Dock så har jakten på longest win streak och longest no loss streak vägt tyngre.