BitterBowl 12: Stakka Bowl - the Christmas special. Söndag 7 december. Med Secret Santa!
Välkommen till årets mest pepparkaksdoftande Blood Bowl-turnering!
Söndag 7 dec. Fyra matcher. Max 14 deltagare (lokalens ventilation klarar inte mer vintertid)
Viktiga datum:
Sista dag för betalning: 16 november
Sista dag att skapa roster i Tourplay: 21 november
Plats: Bällstavägen 242C i Bromma.
Kostnad: 50 + "100" kronor. 50 kronor swishas till 0733773296 och kommer att täcka kostnaden för Tourplay, lokal, kaffe, BITTERMACKA och pepparkakor. "100" kronor spenderar du på en julklapp till en slumpmässig deltagare på turneringen. Någonting som gör en Blood Bowl-spelare lite glad. Inga andra priser kommer att delas ut på turneringen, vid sidan om applåder och kramar.
NAF-medlemskap krävs.
Anmälan: Sker här, efter det kan ni leka i Tourplay.
Schema:
0845 - 0910 Samling, snöbollskrig och pepparkakor.
0910 - 1130 Match 1 och pepparkakor
1130 - 1220 Lunch, pulkaåkning och pepparkakor
1220 - 1440 Match 2 och pepparkakor
1450 - 1710 Match 3 och pepparkakor
1710 - 1740 Julklappsöppning och BITTERMACKA. Mer pepparkakor.
1740 - 2000 Match 4 och pepparkakor
2000 - 2015 Avslutning och pepparkakor
Länk till regler:
Länk till Tourplay:

Comments
Anmälda:
Reserver:
Är gärna med.
Spelar gärna
anmäler mig
Jag vill spela
Gjorde en liten, men betydande, förändring i regeltexten (utifall att någon redan memorerat hela, månader i förväg).
Skill stacks must be unique. A skill combo can never be repeated, but any single skill can be used any number of times with other different skills. Ie. block/guard on one player and block/tackle on another is allowed. But block/guard on two players is not.
Jag anmäler mig
Anmäler mig!
Jag kan inte komma över Bittermackan. Oemotståndlig. M a o jag anmäler mig.
Ska göra mitt yttersta för att julvarianten ska leverera på likvärdig nivå. 🙂👍🏻
Intresserad!!
Inttesserad.
Upptäckte att Tourplay kan ha varit lite felinställt gällande stackingen. Det ska vara ordnat nu.
Jag tänker att jag anmäler mig till den här turneringen också, jag! Sign me up!
Detta krockar med SM i Terraforming Mars, så jag kommer tyvärr inte till Bromma denna gång.
Jag vill spela!
Ja, du har redan anmält dig här tidigare. Men nu är du extra anmäld och det är ju trevligt. :)
Jag vill också spela!
Jag får inte missa detta! anmäler mig!
Kollade runt i mina schemata och insåg att jag var anmäld till denna och faktiskt kunde spela i december.
Allat annat jag sagt har varit lögn och dikt.
(nämnde något om att Saving Private Wotan kanske skulle bli nästa gång när vi spelade Bitterbowl 9, men det var alltså inte sant; jag kommer i december och jag kommer inte spela dvärgar!)
Hurra och hurra! Tack för förtydligandet.
Jag vill gärna vara med!
Kan man anmäla sig igen?
Du får gärna anmäla dig tusen gånger. 😊 Eftersom du är någon sorts Jul-BitterBowl-titelförsvarare så var du liksom anmäld redan innan du ens visste om det.
jag anmäler mig... måste försöka få in 1 TT turnering under höstterminen iaf
Då är eventet formellt fullt, men tveka inte på att skriva upp er på reservlistan. Det brukar alltid vara någon eller några som får förhinder (även om vi såklart hoppas att ingen ska missa pepparkakorna).
Söndagar är ju bra, men det är advent o jag kommer ha fullt upp ändå.
Sista dag för betalning är visst idag. 2020 reglerna antar jag?
Jag hade satt deadline för betalning lite väl tidigt, så ni har fram till söndag på er att swisha den lilla avgiften.
Förtydligande gällande reglerna:
BitterBowl 10 och 12 (i november och december) kommer att använda BB2020-regler. Därefter växlar vi över till nya reglerna, i alla BitterBowl-turneringar från 1 januari 2026 och framåt.
Tyvärr avbokar jag min plats.