BitterBowl 8,5: Eurotrash Summerbash. 20 juli i Bromma. Fyra matcher, Eurobowlregler
Det såg så deprimerande ut med noll turneringar i juli, så jag kände att jag var tvungen att erbjuda något, utifall att någon råkar vara i stan då.
Bitter Bowl 8,5: Eurotrash Summerbash är en endagarsturnering söndag 20 juli 2025. Fyra matcher.
Turneringen är NAF-godkänd och NAF-medlemskap krävs därför.
REGLER: Eurobowl 2025
TOURPLAY: https://tourplay.net/en/blood-bowl/bitterbowl-85-eurotrash-summerbash
PLATS: Bällstavägen 242C i Bromma
KOSTNAD: 120 SEK. Swishas till 0733773296. Märk betalningen med BB85+swebbanick. Kaffe, torr kaka och patenterad BitterMacka ingår som kvällsmål.
DELTAGARANTAL: 6-14 personer. Anmälan sker först här på forumet, därefter kan ni börja leka i Tourplay.
VIKTIGA DATUM:
Sista dag att betala anmälningsavgift: 30 juni 2025
Sista dag att registrera lag i Tourplay: 6 juli 2025
SCHEMA:
0845 - 0910 Vi träffas och utbyter ömhetsbetygelser
0910 - 1130 MATCH 1
1130 - 1230 LUNCH
1230 - 1450 MATCH 2
1500 - 1720 MATCH 3
1720 - 1735 BitterMacka
1735 - 1955 MATCH 4
1955 - 2015 Prisutdelning och kärlek.
Priser kommer att delas ut i följande kategorier:
- Turneringens vinnare
- Andraplats
- Bästa stunty*
- Bittermandeln (tröstpris för sista plats, kräver fyra spelade matcher)
Ett lag kan bara vinna en kategori. Om ett vinnande lag redan vunnit en kategori går priset vidare till den som kommer tvåa i den kategorin.
*Halflings, Ogre, Snotlings, Goblin, Gnomes, Lizardmen utan Saurus, Underworld utan Skaven.
Karta: Grönt är mat, orange är parkering, rött är busstationer

Comments
Anmälda:
Reserv:
Signera mig upp!
Lord Wotan af Mälaröarna anmäler sig härmed till denna fantastiska turnering.
Vill spela!
Jag anmäler mig.
ska turneringen äga rum på en söndag?
edit: ja, står ju faktiskt i infotexten att det är på söndag. men tyckte det var lite märkligt bara.
Japp. Lördagen fungerar tyvärr inte. Förstår att det kan försvåra för utomsocknes besökare.
gör det väl lite svårare, men vet inte om det spelar någon större roll. är ju ändå semester :D
är intresserad iaf, så kanske anmäler mig helt enkelt.
Jag borde kunna! Förutsatt saker händer. Sirteamplayer anmäler sig
Anmäler preliminärt. Eftersom det är fyra matcher och det krävs sex matcher för wooden spoon enligt reglerna kanske jag slipper skeden den här gången.
Ah, nu såg jag missen. Korrigerat. Självklart ska du ha en chans att få den bittraste av mandlar även den här gången. :)
Är det någon som ska delta som möjligen kör från Örebro? I så fall är jag aspirant på att åka med! Det är svårt att ta sig kollektivt från stugan… :(
Jag bor i Örebro, men jag ska inte bil:a till Bitter Bowl.
Attans! Värt ett försök. 🙂 Ser om nån annan ska köra. I så fall hoppar jag nog på!
Gulle dig. Stort tack för att du tror på oss igen!
Är gärna med och leker.
Edit: Får man välja epitet själv? Om ja, så ser jag mig som "liten och söt".
Jag vill vara med. Stor och elak.
Jag är gärna med
Edit jag är fasiken blind
jag spelar gärna
Jag vill också vara med.
Då är vi fullsatta för tillfället, men tveka inte att skriva upp er som reserver, då det alltid brukar bli lite turbulens på deltagarlistan.
Jag tidigarelägger senaste dag att göra roster i Tourplay, utifall att Ranta-killarna skulle vilja göra et avsnitt.
Så de datum som gäller nu är:
Sista dag att betala 120 kr: 30 juni
Sista dag att göra roster i Tourplay: 6 juli
Anmäler mig som reserv! Tror att någon kommer rulla snake eyes på morgonen.
Hmmmmmm skulle ingen hoppa av och vi har en landslagsspelare på kö så är jag beredd att passa när det närmar sig. Landslaget måste ju få in träningsmatcher.
@Ozt vi tar kontakt med varandra när det närmar sig.
jag har redan betalt men tror tyvärr jag måste hoppa pga övriga semesterplaner. så jag betalar för ozt :)
Då är jag fortfarande live @Bitter
Trista bananer, mäster @brocCooLi
Då åker unge @Ozt in på ordinarie plats.
Unge Ozts epitet är inte korrekt uppdaterat i öppningstråden. 😔
@Ozt och ung har inte funnits i samma mening sen sent 50-tal skulle jag tro…