Köpa nytt lag?

Jag spelar i Stockbowls serie och känner att jag är i behov av en ny fix till våren. Jag vill spela ett nytt lag, vilket innebär att det behöver köpas in. Är det någon som har något lag som ligger och skräpar och kan tänkas sälja det?

Krav:

Lag: Gärna något lag med mer umpf än finess (ex Dwarves, Chaos Dwarves, Khemri, Undead), men allt utom Humans, Norse, Amazons, High Elves, Pro Elves, Wood Elves, Slann och Skaven är av intresse.

Antal figurer: 12 figurer kan funka om det är rätt lag, men fler är ju trevligt.

Målning: Figurerna behöver vara målade, men kvaliteten är inte det viktigaste inom rimliga gränser.

Pris: Förhandlingsbart, men budgeten är något begränsad.

Överlämnande: Antingen skickas laget per post eller så kan det ske exempelvis vid Stockbowl cup om det passar.

/

Mooselord aka Jori3641

Comments

  • Jag har fula Lizardmen som bor i en låda sedan den WFB-utgåva som innehöll just Lizardmen. De är vapensnippade och funkar faktiskt riktigt bra till BB. Ingen Krox dock för det kom ju inte i lådan... Har folk från Umeå som ska till Stockbollkuppen om några dagar.
  • Det kan vara av intresse beroende på vad annat som dyker upp. Hur många figurer är de? Finns det någon bild på dem? Hur mycket vill du ha för dem?
  • edited November 2014
    Lizards.jpg
  • edited November 2014
    Tog en skitbra bild med mobilkamera nyss. Knivskarp! Småkillarna har oftast kogret kvar men de syns inte på bilden. Bollen får dock plats riktigt bra på basen. Tror det är 6+8 figgar (Stora + små).


    Tar gärna figurer i utbyte typ eller ge de pengar du tycker det är värt.
  • Tack för den snabba proffsbilden! :)
    Vissa kör med att ett lag måste vara målat med 3 färger för att räknas som målat. Är de det?
  • två sorters Blått, brunt och rött samt grön och ljusbrun bas. Lite metalljox också. och klor samt tänder. Massa färger! Och nummer på basen!!
  • Klockrent. Hur var det med antal och pris?
  • de var 14 gubbelubbar. Ta någon/-ra gubbelubbe/-ar du vill bli av med.
  • Jag har dessa till salu om det är intressant. Kan ta med mig till Alphaspel vid tillfälle (skall dit ikväll).

    Dark elf team (Shadowforge) - Metall, Målade (inte helt klara). Figurer som ingår är följande: 4 blitzer, 2 Witch, 2 runner, 7 line, 1 assassin (utan scarf)
    1gm140.jpg
    c107.jpg
  • @Khanmank: Min samling är rätt liten, så det enda jag kan byta bort är en omålad Ulfwerener (http://alphaspel.se/shop/sno-norse/27392-greebo-sno-norse-ulfwerener-1.html) och ett omålat Snow Troll i bitar (http://alphaspel.se/shop/sno-norse/27394-greebo-sno-norse-yeti.html). Det låter som ett rätt fattigt byte. Är du intresserade av dem? Vad vill du ha emellan isf?

    @Coma: Tack för tipset. Jag tror jag bangar. Dels för att de inte är färdigmålade och dels för att jag nog inte vill spela med bikinimodeller :)


    Om någon annan har något annat att sälja kan jag dock fortfarande vara intresserad av det.


  • Vad har du tänkt för pris på dit Dark elf team (Shadowforge) Coma?
  • Jag tycker en ulfwerner och ett snötroll är överpris för de där figurerna men tar givetvis gärna emot båda. Jag skickar med mina Ödlor med någon som ska söderöver så får du se dem irl och byta med det du känner det är värt.

    Mårten/Stareater ska ner vet jag.
  • Khanmank: Då har vi en deal. Då kanske jag skall passa på att spela med dem på Stockbowl. Vilka nummer är det på saurii respektive skinks?
  • Skink 1-8
    Saurus 9-14

    Mårten kan ta med figgarna.

    -Mankan
  • Kanon. Då letar jag upp honom på Stockbowl cup. Jag har lämnat in en Lizardmenroster till turneringen så om det skulle skita sig med överlämningen till honom av någon anledning så säg till så för jag ändra roster eller låna in någon annans Lizardsmenlag.
  • @Khanmank: Är du hemma imorgon vid 16-tiden? I så fall ska jag försöka svänga förbi och hämta ödlorna.
  • @Mooselord har miniatyrerna i väskan som ska till Stockbowl. Vi möts upp där.
  • @Mooselord: Hade du förresten en Kroxigor eller hade du tänkt köra Stockbowl utan? Kan packa med en att låna om du inte fått tag i någon.
  • Jag har en Froxigor till mitt Slannlag som får spela Krox på lördag så det är lugnt. Tack för omtanken i alla fall :)
  • Laget levererades förtjänstfullt av Mårten. Ödlorna var väl lite sisådär mot Comas Wood Elves men annars har de varit till belåtenhet :)
Sign In or Register to comment.