Snowbowl TÅLV - december 20-21

2456789

Comments

• edited July 27

Jag tycker att det mesta verkar bra, men har svårt att förstå hur Skaven och Underworld hamnar på samma nivå. Menar du då att en Gutter Runner med två huvuden är lika bra som fyra Gutter Runners med ett huvud var, eller kanske att en Blitzer med Claw är bättre än två Blitzers med Mighty Blow?

Dessutom är Underworld extra dåliga i just denna turnering då de suger på straffläggning.

IMHO är Underworld typ alltid för högt tierade sedan deras snotlings förlorade Swarming. Det var en brutal nerf som turneringsarrangörer inte tar hänsyn till.

• Dom behöver ligga lite lågt ett tag. Dom är ju trots allt underworld. Badam-bam!

• Min motivation till det är att på tv 1130 så får underworld mer eller mindre in allt de vill ha, Medans skaven har lite problem med så lite pengar.

Detta samtidigt som att det inte finns någon begränsning på bribe/dirty player/sneaky git gör att underworld är fullt kompetativa

• Okej, tack för snabbt svar.

• utgår ifrån att det är de nya reglerna som körs på den här turneringen? :D

• Får återkomma om det. Beror på när allt blir officiellt. I så fall an det bli ändring på tieringen

• e re fullt?

• det tror jag inte @sirvejlance, tror det bara är Skuld som inte orkat fylla på med siffror/alternativt gjort det tydligt vad maxtaket är.

• Max är 40, dit har vi inte kommit vad jag vet. Har jag missat att fylla på med folk är det oavsiktligt

• Jag vill vara med!

• Jag anmäler mig!

• Jag anmäler mig också. Måste ju vara med 🤩

• Kan någon förklara upplägget för mig? Ju längre ner på listan jag går, får jag alla bonusar från tidigare tiers eller bara den vid den tier jag väljer ovanpå basen?

• Det senare alternativet.

generelt relativt snålt

• Jag siktar på att komma

• När tror ni att sista dagen för att skicka in lagen är?

• Finns det också en specifik Discord-server för Ludvika där folk pratar om den här turneringen? Tack på förhand för svar!

• @Durin det finns ingen Ludvika Discord. Det finns en SWEBBA men det är i princip samma konversationer där som här. Tror att forumet fortfarande är "där det händer". (Länk till SWEBBA discord: https://discord.gg/cCZXKk7f)

• Jag brukar köra helgen innan som deadline för att skicka in roster och så @Durin

• Tack för den bra informationen! Jag är redan med i SWEBBA också under namnet Durin, så vi hörs där om något.

• @Skuld tror du att det blir nya reglerna nu när det lutar åt en hel månad efter släppet?

• Jag måste läsa in mig på de nya reglerna innan jag kan ge ett rakt svar. Men jag antar att folket vill ha de nya reglerna?

• kvittar lika faktiskt. om du känner det är för stressigt med att försöka hitta balans osv så strunta i det och kör på gamla.

• Om folket är jag så lockar nya reglerna!

• Hade så klart vart roligt med de nya reglerna om du har möjlighet att lösa det.

• Lite stökigt med att hinna tiera om alla lag beroende på mina egna gissningar när jag garanterat inte kommer ha snappat upp alla förändringar som sker, så jag är nog försiktigt pessimistisk till det. Men är det en massiv vilja för så skulle jag kanske ändra.

Eller vänta den har blivit NAF approved med nuvarande regler så jag kan inte ändra om jag inte tvingar igenom en ny ansökning.

• De byter förresten inte till de nya reglerna för SM. Det är för kort tid att ombalansera reglerna för den här turneringen. Jag tror att det är bättre om vi använder de gamla reglerna, särskilt eftersom de flesta kanske redan jobbar med sina lag.

• Jag håller med folket, dvs @Ozt.

• jag håller med och röstar på @Pellevin

• Jag skulle också tycka nya reglerna vore roligast. Det är mindre viktigt att alla tiers blir rättvisa.

Du kan tänka att denna turnering kan vara ett underlag för att hjälpa SM att tiera om till nya reglerna ;)

Sign In or Register to comment.