Lycka Till

edited November 2014 in Turneringar
Lycka till Team Sweden i Eurobowl

Gör mer än ert bästa och visa var Sverige ligger på Blood Bowl kartan!!!
«1

Comments

  • Absolut,lycka till Team Sweden håller på er =)
  • Håller med. Visa vart skåpet ska stå.
  • Give 'em cookies and hell!
  • Kör hårt! :)
  • Tack för alla lyckönskningar. Har skapat ett twitterkonto och tänkte försöka twittra lite från Belgien. #EurobowlX eller #Swebba är kanske värda att titta in på? @Ozt är väl en twittrare också?
  • Tackar från mig med! Jag twittrar med nicket @player_of_games om någon vill kika lite. Ska försöka vara aktiv om wi-fi tillåter.
  • Kan man följa hur allt går via nån länk?
  • Varför inte via Facebook?
  • Livestream från topbordet:

  • Efter dag ett ligger Vi på plats 7. Vi har mött Österrike, vinst 5-3; Tyskland, vinst 4,5-3,5 och Italien, förlust 3,5-4,5. I morgon är det Skottland som väntar runda 4. Eurobowl gruppen på Facebook har all statistik.
  • Det ryktas om att eurobowl hamnar i Sverige 2015. Kan någon bekräfta det roliga ryktet :)
  • Mooselord wrote: »
    Det ryktas om att eurobowl hamnar i Sverige 2015. Kan någon bekräfta det roliga ryktet :)

    Bekräftat - såg det precis på livestreamen.

    Bra jobbat gubbs!
  • edited November 2014
    Mooselord wrote: »
    Det ryktas om att eurobowl hamnar i Sverige 2015. Kan någon bekräfta det roliga ryktet :)
    2016 menar ni väl eller är det Eurobowl samma år som World Cup?
  • Aha, 2016 kanske det var. Bra framförhållning.
  • Härligt grabbar! :-)
  • Såg att Mufflo var bästa individuella spelare på Europen, och Mago 2a på Eurobowl så bra representerat där också.
  • Det verkar som Eurobowllaget kom på 7:e plats. Nytt svenskt Eurobowlrekord, klart godkänt med andra ord :) Väl spelat killar! Och grattis mufflo såklart.
  • Skoberget wrote: »
    Såg att Mufflo var bästa individuella spelare på Europen, och Mago 2a på Eurobowl så bra representerat där också.

    Respekt!!! Och stort gratz!!!

  • Det är lite kul att Mufflo lyckas så bra på kontinenten när han har 0 vinster* och 4 förluster med sina Wood Elves i Stockbowl. Nuffle works in mysterious ways :)

    *w:o vinsten inte räknad
  • Team Sweden hamnade på plats 7 i EuroBowl efter att mött Österrike, Tyskland, Italien, Skottland, Belgien och Spanien, i den ordningen.

    3 vinster, en oavgjord, 2 förluster gav 3,5 vunna bonuspoäng.

    Spelarna i laget presterade som följer:
    Mago: 5,5pts (5-1-0)
    Dragons: 4pts (3-2-1)
    Ozt: 4ptz (3-2-1)
    Inforthepain: 2,5 pts (2-1-3)
    Melisqus: 2,5pts (2-1-3)
    Lard: 2,5pts (1-3-2)
    Jammydodger: 2,5pts (2-1-3) ??
    Adhansa: 1,5pts (0-3-3)

    Frågetecknen efter Jammydodger beror på att han inte minns alla sina matcher men han måste ha 2,5 pts för att vi som lag skall sluta på 28,5 pts.

    EuroBowl var som vanligt ohyggligt jämt och många lag ligger ungefär på samma poäng som vi så alla poäng som togs var viktiga för att vi skulle hamna så bra som vi gjorde.

    Då Sverige var bästa nation av de som var intresserade av att arrangera EuroBowl 2016 betyder det att vi nu får privilegiet att göra det! @Ozt har tagit på sig det samordnande ansvaret men hela team Sweden kommer självfallet hjälpa till så mycket det bara går. Om du är intresserad så kontakta Ozt!

    Till Team Sweden vill jag som lagkapten tacka alla fantastiska lagkamrater för en fantastisk turnering där vi, trots betydligt hårdare motstånd än tidigare år, hamnade på nytt nations bästa placeringsmässigt! Iom att turneringen är färdig kliver jag även av som lagkapten och någon annan får ta tag i skutan nästa gång, 2016 här hemma i Sverige! Men vem det blir får vi nog vänta att ta tag i tills vi satt EuroBowl organisationen lite bättre...

    Over and out
    /Lard
  • Jag ser det som att mina förluster i ligan lärt mig hur jag ska hantera woodelfs bättre. Jag känner att jag gjorde väldigt få misstag och felplaceringar av spelare, nnågot jag inte alltid kunnat säga i ligan.

    Bra jobbat av landslaget som spelade så bra under hela turneringen!
  • Jag skall kanske förtydliga att jag på intet vis ville förringa din bedrift i helgen. Man lyckas inte att ta hem den pokalen utan att spela riktigt bra :)
  • Det förstår jag att du inte menade göra :) nuffle is a fickle one. Får se om jag lyckas ordna en vinst på torsdag eller om jag tagit ut all BB-kunskap ur huvudet nu, man är ganska så mör i skallen.
  • Glöm inte att erkänna David och Mumins förtjänst i vinsten! :-P
  • Bra jobbat team Sweden och lagkapten Lard.

    Extra stjärnor till Mago, Dragons och Ozt!
  • Nejdå, mina lagkamrater spelade precis så bra som behövdes för att jag skulle få möta lagom bra motstånd :) Laget före Jaget! Som extra bonus klarade vårt lag av att komma top half av lagen i europen, plats 18/40. Och var nära oavgjort mot laget som kom tvåa.

    Jag är glad att vi inte behövde möta det andra svenska laget, det hade blivit en svår nöt att knäcka.
  • mufflo wrote: »
    Nejdå, mina lagkamrater spelade precis så bra som behövdes för att jag skulle få möta lagom bra motstånd :)

    Ger mig idéen att ta två personer som aldrig rört blood bowl och spela med dem i ett lag ;)

Sign In or Register to comment.