Har nu grottat lite i lagkonstruktion. Himla kul ruleset! Finns många kul möjligheter! Kommer sannolikt lira något jag aldrig kört förut, och knappast kan göra igen.
Once per game, at the start of any friendly team turn, the head coach of a team with an Ancient Artefact can attempt to harness whatever power might be stored within the treasure. They then roll a D6 and consult the chart below:
D6 RESULTS TABLE:
1: The item carries a curse or similarly foul incantation. Randomly select a player on your team from among those on the pitch. The selected player is immediately placed in the Knocked-out box of their team's dugout; this will not cause a turnover, even if that plaver has the ball.
2-5: This item is little more than a trinket, but a seemingly lucky one at that! The team immediately gains a team re-roll until the end of the current half.
6: This artefact clearly possesses a powerful healing aura. Choose one player in either your Knocked-out box or Casualty box (with the exception of a player that is Dead or Sent-off). The chosen player immediately makes a full recovery and is placed in the Reserves box. If there are no players in either your Knocked-out box or Casualty box, treat the roll as a 2-5 instead.
Dags att bumpa upp den här turneringen lite, så att ingen somnar och missar dess existens. Kom och lek med, på och i alver. Eller tvärtom. Ja, ni hajar.
Registerad och betald Men @Bitter Eftersom turneringen är alvvänlig antar jag att en roster har lägre kvalitet ju fler Pumpwagons och Deathrollers den innehåller.
Ni kommer väl ihåg att inför varje match som spelas på toppbordet så kommer lagen i hemlighet att få välja varsin presentkorg, vilken avslöjas innan de inledande tärningsslagen för fans och väder. Eftersom DITT lag är bäst och du garanterat kommer att ha en fast plats på toppbordet, så bör du väl redan nu planera för vilken korg som kommer att passa just ditt lag bäst. Du får givetvis välja olika korgar för olika matcher. Du är ju trots allt bäst.
Nej och nej. Maxantalet för respektive inducement gäller fortfarande. Så max en maskot och två pilsnertunnor. Rekommendationen blir då att välja en annan korg.
Comments
En fråga: Khorne står både på tier 1 och 2. Innebär det att man får välja själv?
En fråga till: är det bara Gnomes i tier 5 som får köpa Star Players, eller får de andra lagen (Nurgle och Black Orcs) också göra det?
Har nu grottat lite i lagkonstruktion. Himla kul ruleset! Finns många kul möjligheter! Kommer sannolikt lira något jag aldrig kört förut, och knappast kan göra igen.
Precis. Vill man spela vuxenvarianten kör man tier ett. :)
Korrigerat. Tier 2 gäller, I Tourplay är allt rätt och riktigt. Uppdaterat regeldokumentet nu också.
Alla lag i tier 5 för köpa Star players för upp till 2 SP.
Tack! Ser med spänning fram emot vad alla syr ihop för spännande byggen.
Betyder det att du har vunnit mot Khorne en gång nu @Bitter ?
Nej. Inte ens varit nära. 😅💀
De hamnar i tier 2 som ett straff mot mig själv, eftersom jag skrev in dem i både tier 1 och 2 i regeldokumentet. Å så kan vi ju inte ha det. 😊
Det kanske står nånstans men en blind finne hittar inte det, vad betyder "1 Ancient artefact"?
Det är en inducement från grundregellådan.
Once per game, at the start of any friendly team turn, the head coach of a team with an Ancient Artefact can attempt to harness whatever power might be stored within the treasure. They then roll a D6 and consult the chart below:
D6 RESULTS TABLE:
Tack för informationen!
Har fått ledigt denna helg så är intresserad.
Dags att bumpa upp den här turneringen lite, så att ingen somnar och missar dess existens. Kom och lek med, på och i alver. Eller tvärtom. Ja, ni hajar.
Faktiskt inte :)
Jag kan med stor sannolikhet vara med och spela! Återkommer när flyg är bokat.
Kompisar! Kom ihåg att fredag är sista dag att registrera rosters i Tourplay.
Kvaliteten på ditt roster står som vanligt i direkt relation till hur många deathrollers och pumpwagons det inkluderar.
Jag har betalat och skickat in listan, så du kan nog ta bort (försiktigt intresserad) från mitt namn på listan.
Registerad och betald Men @Bitter Eftersom turneringen är alvvänlig antar jag att en roster har lägre kvalitet ju fler Pumpwagons och Deathrollers den innehåller.
Förvisso sant, men av princip så är pumpwagons alltid +1.
Härligt att lagen ramlar in. Saknar i nuläget rosters från @tok_janne @Juiblex och @Måsart
@Bitter måste tyvärr hoppa av! :-(
Trista bananer, men då är vi åter jämnt antal. Måsart snickrar ihop lag under dagen, så är alla klara sedan.
Ni kommer väl ihåg att inför varje match som spelas på toppbordet så kommer lagen i hemlighet att få välja varsin presentkorg, vilken avslöjas innan de inledande tärningsslagen för fans och väder. Eftersom DITT lag är bäst och du garanterat kommer att ha en fast plats på toppbordet, så bör du väl redan nu planera för vilken korg som kommer att passa just ditt lag bäst. Du får givetvis välja olika korgar för olika matcher. Du är ju trots allt bäst.
Om jag har en Mascot, och väljer Woodies basket, har jag då två Mascots? Och i samma anda: kan man då komma upp i tre kegs?
Nej och nej. Maxantalet för respektive inducement gäller fortfarande. Så max en maskot och två pilsnertunnor. Rekommendationen blir då att välja en annan korg.
Tack för snabbt svar!
Turneringsvecka!
Här kommer en första tjuvtitt på de anmälda lagen. Fullständigt avslöjande på onsdag.
Ädla alver som vill ta BloodBowl till nya nivåer:
High Elf
Elven Union
Dark elf
Lag som vill skada alver:
Slann
Chaos Chosen
Dwarf
Dwarf
Lizardmen
Lizardmen
Khorne
Stunties ❤️
Snotlings
Halflings
Nu ligger allting öppet på Tourplay, så in och kika på ert motstånd och stärk din övertygelse om att just ditt lag är det bästa.
så ingen ranta... :(
Inte den här gången tyvärr. :/