Årsmöte 2025

Hej,

Stockbowl BS vill härmed kalla till årsmöte för 2025. Årsmötet kommer att hållas i Alphaspels lokaler på Instrumentvägen 22 i Örnsberg den 20:e mars med start kl 18.

Följande frågor kommer att behandlas:

● Mötets behörighet

● Val av mötesordförande

● Val av mötessekreterare

● Val av två personer att justera protokollet

● Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året

● Ekonomisk berättelse för förra året

● Revisorernas berättelse för förra året

● Beslut om Ansvarsfrihet för förra årets styrelse

● Inkomna motioner

Vi har en motion om att förändra Stockbowls stadgar. Nuvarande stadgar säger att Årsmötet ska hålla senast den 31:a mars varje år. Det nya förslaget är att stadgarna förändra så att de säger att årsmötet ska hållas i samband med vårsäsongens slutspelsdag varje år. Denna motion röstades igenom förra årsmötet och om detta årsmöte också röstar för motionen så kommer stadgarna att ändras.

● Årets verksamhetsplan

● Årets budget och fastställande av nästa års medlemsavgift

● Val av årets styrelse

● Val av årets revisor

● Val av årets valberedare

● Mötets avslutande

● Övriga frågor

------------------------------------------------------------------------------------------------

Använde gärna denna tråd för att diskutera eventuella motioner. Observera att motioner måste vara styrelsen till handa senast två veckor innan mötet. Motioner som lagts upp här senast två veckor innan mötet räknas som att vara "styrelsen tillhanda" annars går det också bra att skicka in dem till info@stockbowl.se . För att mötet ska kunna förflyta så smidigt som möjligt så inbjuder vi alla till att också för-diskutera eventuella motioner och bilda sig en uppfattning om dem i denna tråd. Vi kommer även att posta den ekonomiska berättelsen och budgetförslag i denna tråd innan årsmötet likt vi gjorde förra året.

--------------------------------------------------------------------------

Comments

• Påminnelse om årsmötet i morgon kväll.

Inga externa motioner inkomna.

Betala medlemsavgift om ni vill kunna rösta.

Tänk på att det ofta är få deltagare så det finns stora möjligheter att genomföra olika former av kupper om man så önskar. Vill man att klubben ska byta inriktning till en My Little Pony förening så är det bara två stadgeändringar bort. Världen är ditt ostron.

• Missade detta datum. Det är såklart ert fel.

• edited March 20

Följande har erlagt medlemsavgift för året och har rösträtt på årsmötet

• Karlosaurus
    • Duckwing
    • Finn/Ljunggren
    • Nyaga
    • Bitter
    • Imp
    • Pertan
    • Clawful
    • Grumplekins
    • DavidD
    • Oxinotl
    • Simon
    • Bim
    • NiWnW
    • Giorgio Killini
    • Sajkiq
    • Wolleverine
    • Gamleole
    • Gimlik
    • Oerjan
    • Pellevin
    • Zalmour
    • Juiblex
    • Helllstrom
    • Chrixx
    • Trolle
    • Sirvejlance
    • Kepop
    • Ionas

Medlem som vill bli tillagd på listan kan skicka 250 kr med Swish till 0707968330 innan årsmötet börjar. Medlem som vill betala men skiter i årsmötet kan göra insättning till SEB konto nr: 56903074406. I båda fall blir det bäst om medlem skriver vem medlem är i meddelande.

• +1 vad @Pellevin skrev!

• Rättshaveristerna @Pellevin och @Juiblex kan såklart gå på årsmötet och hävda att det inte är behörigt utlyst, och därmed ogiltigt.

Kommer någon livestreama så att vi som inte kommer närvara kan lyssna på spektaklet och äta popcorn?

• edited March 20

Ett inlägg från kassören inför ikväll:

Jag kan tyvärr inte närvara ikväll, så eventuella frågor från/inför årsmötet tas bäst här.

Bifogar ekonomisk berättelse för 2024 och budget för 2025. Budgeten är lite snålt räknad för säkerhets skull (dvs det är sannolikt att intäkterna blir högre och utgifterna lägre).

Utifrån budget och ekonomiskt läge föreslår jag oförändrad medlemsavgift för 2026.

Vi behöver komma på en lösning för Rookie-ligan/open så att den inte bränner pengar i onödan. Vi har råd med ett lag var där -> men det är dumt att vi betalar för lag ingen spelar och bötar för sena anmälningar. Samtidigt är den intuitiva lösningen med extra avgift för lag där inte så bra administrativt - vi ska inte nöta ut kassörer. Jag föreslår därför att någon får i uppdrag ikväll att ta fram ett förslag på hur vi hanterar det för framtida säsonger. Jag hjälper gärna till men tycker inte jag ska vara ensam om det.

Det finns också lite utrymme i budgeten för Övriga utgifter. Jag föreslår att styrelsen får i uppdrag att fixa en premie till höstsäsongens deltagare.

EDIT: ekonomisk berättelse uppdaterat efter bra återkoppling från revisorn

• 18:00 är för tidigt för mig, då har jag inte ens slutat jobba. Har vi fått en förfrågan om årsavgiften än? Jag har letat efter en tråd här i forumet, men kanske har jag missat den.

• Det har gått ut förfrågningar tidigare under året, och finns en subtil sådan längre upp i tråden - med betalinstruktioner för den som vill gå på mötet och för den som inte vill.

• Förslaget på stadgeändringar är framtaget just för er @Pellevin och @Juiblex . ❤️

Om vi har lagstadgat eller åtmindstone stadgat att årsmötet alltid hålls i samband med vårslutspelsdagen så kommer förhoppningsvis fler komma, färre missa. Och vi kan dessutom pumpa deltagandeantalet genom att hålla de som gått till slutspel gisslan och tvinga dem att delta.

• edited March 20

Har redigerat röstlängden ovan under dagen. Kan inte lova att swishar som kommer from nu kommer med - måste iväg på det som är ännu viktigare än årsmötet i mitt liv… Men ska försöka kolla lite under kvällen och fixa vartefter. Jag tycker det är OK att @Ionas justerar röstlängden med bevittnade swishar också…

• Ännu en triumf har lagt till protokollet.

• edited March 21

Kort sammafattning:

Demokratin segrade som aldrig förr.

En ny styrelse är utsedd av Bim. Vi välkomnar Oerjan in i styrelsen som ny kassör. Pertan går i tidig pension med full lön.

Länk till kopia av utkast av årsmötsprotokollet: https://docs.google.com/document/d/1JwRLqWClsK8HCAnprTJ92I1pPtYeo58cZFkAnWMWloM/edit?usp=drive_link

Tack

Edit: staviningskorrigering

• edited March 21

Jag tackar för min tid och lovar bidra med all min kunskap för dom kommande Styrelsemedlemmar i roll av suppleang så gör en så kallad "soft exit" (den tiden faktureras självklart med ett konultarvode på det dubbla av den befintliga..) ((vilket tyvärr är noll 0))

Sign In or Register to comment.