Stockbowl sidan expired
Går man in på
http://www.stockbowl.bbleague.se/expired.asp
Möts man av
Site expired 1. January 2025!
Nu har vi ju bytt till Tourplay men är det meningen att den gamla sidan med info om hur ligan funkar är tänkt att försvinna helt?
Comments
Ja det är avsikten. Vi behöver en ny sajt.
Om vi kunde skapa en liten önskelista vad den borde innehålla kanske det går att trolla fram en sådan.
Jag kan lägga upp en provisorisk imorgon
Jag hittade ligan via siten så självklara saker är att lägga in är: Infon om hur ligan fungerar, tips för nya coacher, hur man gör för att vara med i ligan osv. Det här var helt ok på den gamla siten och mycket borde gå att återanvända.
den dolda sidan för medlemmar med kontaktuppgifter är viktig. Den kan lätt uppdateras med aktiva vs icke aktiva genom en liten "bock i kanten" om folk har betalat avgiften (lite name and shame brukar ju alltid sitta fint).
Hoffa har en viktig poäng. Jag hittade ju också hit via siten. Så en välkomnande förstasida som lockar till kontakt är ju viktigt för att växa.
+.1 En hemsida är bra för att nytt folk ska hitta hit.
Menar du på allvar att man inte automatiskt googlar på ordet swebba om man börjat spela lite blood bowl och vill kolla om det finns en kul lokal förening att lira lite i?
Finns risk att folk misstar Swebba för något form av inte helt rumsrent verb. Vet inte exakt vad, men det känns lite ekivokt.
Jag inser att jag brukade gå till forumet via stockbowlsidan. En länk till forumet är en annan sak som behövs och för ... bakom inloggning behövs en kontaktlista till alla coacher.
(Idag hade jag hjärnsläpp och mindes helt fel både på vem jag skulle spela mot och vilket klockslag vi kommit överens om. Det löste sig p.g.a. att min motståndare lyckades få tag på mitt nummer på annat sätt men visar på hur nödvändigt det är med en kontaktlista.)
Nu finns det en hejkomåhjälphemsida länkad till stockbowl.se
Men på riktigt, hej kom å hjälp - på årsmötet måste vi utse någon som kan:
/grumplekins
OBS! Det kan ta nån timme innan omdirigeringen börjar funka.
Kontaktuppgifter ej fixat än, vi måste komma på nån bra lösning för det.
@grumplekins Skulle man kunna ha kontaktuppgifter i Tourplay. Jag tänker att det kanske går att ha info som bara är synlig för de som deltar i ligan.
@Hoffa Det är möjligt, vi använder det inte i tLoEGBBL så har inte riktigt koll. Har för mig de behöver fyllas i iom säsongsanmälan och sen visas under och för deltagare.