Hitta i min låda och behöver hjälp
Har hittat dessa ”Humans” längst inne i mitt BB-skåp och skulle gärna vilja få hjälp att identifiera positionera och även få den komplett…
1-3 = Kanske Blitzers
4 = Thrower
5 = Catcher
6-7 = Linemen?
8-11 = Linemen
Säker på att några har stenkoll på detta lag och kan hjälpa mig tillrätta!
Detta gissar jag ett lag från tidigare regler så gärna om någon vet om det finns Ogre och Flings också?
Tacksam för all hjälp att få ytterligare ett lag att påbörja måla… ;-)
Comments
Du har alla rätt
Det är 3:ed så finns flings i samma edition. Orre funkar med 2:ed eller dem från 4th eller 5th när det kom ett helt lag
https://blood-bowl-miniatures.de/miniatures/games-workshop-3rd-edition-human/
Dessa spelade jag i Dornbirn
The maruders :)
Tack för hjälpen!
Då var det bara att hitta några figurer från förr ;-)
Vill du ha en figur som matchar 3rd edition så används ofta gammal Morg till laget.
Vill du se hur laget ser ut på riktigt kommer jag att lira med det i Open, förhoppningsvis redan på torsdag.
Hahhha så härligt att händig tillbaka @Pellevin!
Puss i ljumsken!
Det trista med "The Marauders" är att det inte följde med 4 blitzers så de brukar vara svårt att få ihop ett fullt lag med dem...
Ont om GW-lådor från den tiden som var kompletta - faktiskt bättre idag…
@grumplekins - Ja men precis, jag har dem kompletta men omålade, kanske är på tiden att göra måla dem :)
Har 3st så endast en Blitzer att hitta…
Men dom flesta i denna generation är med axelspikar…
Blitzers är ändå vanligare än catchers. Samma konstellation som Orc-laget med sina 2 black orcs.
Dessa säljs på gw sida i dagsläget så inte så svårt att komplettera.
@Melisqus - Dock inte blitzers men de är coola figurer där flera av dem "blev" star players.
Själv använder jag denna som Ivar:
Man kan dock använda några av dem som blitzers :)
Mjaaa, dom på GWs sida är fortfarande det lag som har spikar på axeln, istället för emblemet på högersidan..
Så inte helt rätt för mig tyvärr, om ja nu vill gå 100% rätt dvs..
@Juiblex - Samma här, var faktiskt @khanmank som jag fick min sista blitzer från :)
Man kan lite på er Umeåiter!
Om ni nu bara kunde lära er att spela hockey också…. *Springer fort och gömmer mig för den kommande backlashen från @Marty33 ;-)
@Juiblex - Hahahaa på fredag smäller det i Umeå :D
Haha heja lövet!!