Lottning av Stockbowl 40 - Live
Coacher hör upp!
Måndag den 13 januari Tisdag den 14, så kommer lottningen av vår 40de säsong att ske live på Twitch!
Vart någonstans?
Twitch konto: Juiblex_1
När?
Start 18:00
Vad kommer att ske sa du?!?
Liga- Commish kommer Lotta in samtliga lag i fyra olika grupper och skapa första omgången live, inför säsong 40.
Lottningsorder;
- Tripple lag
- Dubbel lag
- Övriga
Denna ordning lottas för att in i längsta mån se till att det inte uppstår någon mirror-match under grundspelet.
Grupp 3 & 4 kommer att inneha en cross-match varje runda.
Commish börjar med att rulla D4 för första tripple laget (där 3 och 4 endast kan ha ett lag av varje sort), därefter D3 eller D2 beroende av förgående resultat
För dubbletterna sker sedan samma procedur, dvs D4 för grupp och sedan eventuellt en D3 eller D2 beroende på resultat. Tills alla lag är lottade eller någon grupp blir fylld.
Övriga lag kommer att lottas in automatiskt genom Tourplay.
Disclaimers!
Då Commish av naturen är en tillbakadragen person så kan detta påverka både det ena och andra…
Tanken är att samtliga matcher kommer att läggas in i Tourplay, men då Tourplay saknar datumbegränsningar för ligaspel så sköts varje omgång härifrån (som alltid). Men en match varannan vecka gäller.
Tourplay har dock en Schedule funktion och här anger man önskad/planerad matchstart med sin motståndare för rundan och det dyker sedan upp i Kalender i Tourplay.
Tourplay är nytt för oss, så alla coacher ombeds att vara uppmärksamma och även försöka hjälpa varandra, gällande funktioner och stöd i Tourplay!
Nytt för säsongen är utökad lista för inducements, så allt som finns valbart i Tourplay är godkänt att användas under inducements fasen (Dock är samtliga kort borttagna).
Ses på måndag Tisdag live!
/Commish
Comments
Fett med hype.
Juiblex tar Stockbowl in i det 21:a århundradet.
Hur kommer det funka om man vill boka matcher för Open? #HurGörDjur
Ja, bra! Jag svarar på det i instruktionstråden.
Kan vi se fram emot @Juiblex i en lättklädd kamerashow med dämpad belysning? Det är väl brukligt när det ska lottas lag?
Mer sannolikt: dämpat klädd med lätt belysning.
Alltså detta skall ju inte blandas ihop med mina andra kanaler...
Nude gaming streaming eller Hot tube gaming...
Kul!!
Förövrigt måste jag säga att @Morn82 som börjar med en Deathroller och 1RR är KUNG!!! 😍
Kul initiativ!
Med att Death Rollern nu har +2 vid foul gör honom läskig (och rolig (och ett måste)
Plötslig förändring!
Jag behöver skjuta på lottningen till i morgon (samma tid).
Så dragning, och lottningen sker live Tisdag den 14 januari, klockan 18:00!!
Det innebär rimligen att DU som glömt anmäla dig hinner göra det så vi blir jämnt antal utan commish-lag.
Vi har också ett angenämt problem - för många deltagare för fyra grupper. Commish kommer säkert återkomma med en plan för gruppspelet (ring mig @Juiblex!)
😭
Live om 4 minuter på Twitch Juiblex_1
OBS!
På torsdagar har vi denna säsong bord 20-21 (de stora).
Dessa rymmer 2 planer per bord så vi borde kunna köra 4 matcher åt gången.
Bra jobbat Juiblex, men rekommenderar en bisittare om du gör det här igen!
Tack!
Som @Lockmund påpekade i chatten så blev dragningen för BO 1 och 2 fel.
Vi byter plats på commish laget och BO1 för att se till att dom inte får en mirror i gruppspelet.
När kan man boka open matcher?
Det kommer aktiveras ikväll.
Vann jag något för att jag kunde Sillsalladen och 1905?
@Lockmund Du har vunnit vishet :-)
Och är inte ett dugg överraskad att du visste detta :-)