PR-tabeller 2025
Hej alla!
Här är mina PR-uträkningar med olika gruppering.
Övriga, jag tänker att jag är den enda som skriver här, och att jag gör det för att meddela när nya turneringar lagts upp.
Alla vyer kan grupperas och filtreras med reglage på sidan, men förinställningen om ni klickar på länken visar det som anges. Vi gör en ny tråd per år eller vad förbundskaptener nu bestämmer är aktuellt.
Obs! Nytt för i år är att antal omgångar fått en egen kolumn - syns under "Per turnering".
Det finns möjlighet för förbundskapten att ange att turneringar är extra relevanta (antagligen pga att reglerna är lika de som ska användas på EB). Tabellen kan filtreras på den kryssrutan.
Turneringar som redan spelats som folk vill ha med kan gå att ordna lite beroende på. PMa isf.
Spelar du en turnering i utlandet och vill ha med ditt PR? -> PMa mig.
Vet du att du inte vill spela i något landslag och vill slippa ha dina prestationer med i listan? -> PMa mig.
En turnering ska ha minst 5 omgångar för att komma med.
Total PR-sammanställning
https://airtable.com/appPZ9UOrxDXiJYYw/shr0GPALAx6HN6MfV
PR per lag
https://airtable.com/appPZ9UOrxDXiJYYw/shrdcBMWvXnK65hYi
PR per coach (med ny ranking)
https://airtable.com/appPZ9UOrxDXiJYYw/shrQamGtasXMGXaVI
PR per turnering (med ny ranking och antal omgångar)

Comments
Peking WinterBowl 25 upplagd.
24h i Borås upplagd.
Swedish Team National Championships 2025 upplagd (med visst caveat för att det var lite krångligt med avhopp etc, så det kan behöva uppdateras).
Notera att 9 av de beräknade coacherna bara fick spela fem matcher.
EDIT: PR kommer som befarat behöva räknas om. Det blir 6 coacher med fem matcher istället för 9. och en del kommer till följd av det få marginella justeringar av sina resultat.
Jag tror jag kan fixa det ikväll.
EDIT: Fixat den kvällen jag skrev ovan.
Sweden Road to Eurobowl 2025 upplagd.
Moss Crow Cup är upplagd.
BitterBowl Slanntastic Frogfest upplagd
KingConBowl 2025 upplagd
BitterBowl 4 - Teams of Scream upplagd.
HammaBowl VII upplagd
Får vi till USB7 också?
Inte fått några data eller någon begäran om USB7. Om @kaju vill så går det förstås.
Jag tycker inte att det är upp till mig eller min roll för att avgöra om ett turneringsresultat ska räknas med PR eller inte.
Om Blood Bowl Sverige fortsätter att använda PR som underlag för uttagning så är det självklart att PR ska tas med från alla turneringar som svenskar deltar. Självklart finns det turneringar som gör att uträkningarna blir helt åt skogen. Tex turneringar på färre än 5 matcher.
Sen är det viktigt att den som använder PR som ett instrument vet hur man hanterar all data som samlas in och kan utvärdera resultatet. För mig har det aldrig varit ett "en-persons-jobb", man vrider och vänder på all data man har.
I slutet att uttagningen kan man tänka tex.: "en viss turnering är för olik EuroBowl regler, det PR-värdet är inte lika starkt i slutändan".
Tack för att jag får vara med och tycka och tänka om denna fråga :)
Behöver du något från mig för att kunna lägga till det? 🤔
Har du en fil från score eller tourplay? Eller minimalt en deltagarlista.
BitterBowl goes to Elven inlagd.
Kungen BBB inlagd
VIII Bilbali Teams Cup och 3City Beach Bowl VIII inlagda.
Sala Silverblod inlagd
Summer Crush x7 inlagd (något motvilligt :P)
Dominionbowl 4 inlagd
Eurobowl 2025 inlagd
Europen 2025 inlagd
OM DU SAKNAR DIG SJÄLV HÄR - pma mig med länk till din coachsida på naf (markera adressraden i din webbläsare och skicka den texten)
Gothenburg Open 2025 inlagd
Gamingfesten IV inlagd efter heroiska redigeringsinsatser
Obs! @Viccy och eisa inget PR pga för få spelade omgångar
Oberwald Cup inlagd.