Hejsan på er,
vet någon om det finns något öppet API för tourplay.net? Funderade på om man skulle kunna fixa utskriftsfunktion för matchlistor typ bbleague.
En sann hjälte har återvänt och till skillnad från mig gnäller han inte bara utan försöker lösa problemet.
Inget öppet API.
Det enda som finns är en webhook för Discord.
Tack. Jag får väl tigga lite då.
@Mago vissa saker förändras tydligen aldrig, t ex din gullighet :)
Är detta en Legend enligt Juiblex så har han så rätt 🩵🩵🩵
Välkommen tillbaka @Pellevin
Tackar, men jag är inte så tillbaka ännu. Spelar lite liga pga doktors order. Men turneringar får vänta lite.
Fantastisk läkare som ordinerar Blood Bowl, helt klart någon som vet vad den pysslar med! ❤️❤️❤️
Jag är tveksam till att de gör ett riktigt API men skulle välkomna det. CC:a gärna mig om du mailar dem.
@grumplekins jag har skickat en fråga via deras formulär.
@grumplekins det här svaret fick jag:
In the coming days, a new feature will be available that will allow the export of competition data, including matches. Stay tuned.
Får hoppas de gäller liga också då... :)
@Pellevin for president!
@tjub Jag antar att det gör det, eftersom jag nämnde StockBowl season 40 i mitt meddelande.
Det blir inget API direkt, men vi får följande exportmöjlighet till CSV:
Eftersom det inte kommer gå att automatisera hämtningen tror jag ffa det blir värdefullt i arkivsyfte efter avslutad säsong. Men om någon har roligare idéer, skjut mig!
Jag vill inte ge mig riktigt ännu.
Vad tänker du att vi gör med hämtade data då?
Frekvens för hämtning? Det måste göras manuellt…
Jag tänker att det kanske går att automatisera genom fuskklick.
Fungerar det att generera en fil för er? Jag får bara felmeddelande...
Jag vet inte, har inte tillgång till den fliken.
Än så länge verkar funktione behöva mogna lite
Comments
En sann hjälte har återvänt och till skillnad från mig gnäller han inte bara utan försöker lösa problemet.
Inget öppet API.
Det enda som finns är en webhook för Discord.
Tack. Jag får väl tigga lite då.
@Mago vissa saker förändras tydligen aldrig, t ex din gullighet :)
Är detta en Legend enligt Juiblex så har han så rätt 🩵🩵🩵
Välkommen tillbaka @Pellevin
Tackar, men jag är inte så tillbaka ännu. Spelar lite liga pga doktors order. Men turneringar får vänta lite.
Fantastisk läkare som ordinerar Blood Bowl, helt klart någon som vet vad den pysslar med! ❤️❤️❤️
Jag är tveksam till att de gör ett riktigt API men skulle välkomna det. CC:a gärna mig om du mailar dem.
@grumplekins jag har skickat en fråga via deras formulär.
@grumplekins det här svaret fick jag:
In the coming days, a new feature will be available that will allow the export of competition data, including matches. Stay tuned.
Får hoppas de gäller liga också då... :)
@Pellevin for president!
@tjub Jag antar att det gör det, eftersom jag nämnde StockBowl season 40 i mitt meddelande.
Det blir inget API direkt, men vi får följande exportmöjlighet till CSV:
Eftersom det inte kommer gå att automatisera hämtningen tror jag ffa det blir värdefullt i arkivsyfte efter avslutad säsong. Men om någon har roligare idéer, skjut mig!
Jag vill inte ge mig riktigt ännu.
Vad tänker du att vi gör med hämtade data då?
Frekvens för hämtning? Det måste göras manuellt…
Jag tänker att det kanske går att automatisera genom fuskklick.
Fungerar det att generera en fil för er? Jag får bara felmeddelande...
Jag vet inte, har inte tillgång till den fliken.
Än så länge verkar funktione behöva mogna lite