[FUMBBL] Svenska Ligan. Anmälan, säsong 47

edited October 2014 in SL - Svenska Ligan
Vi kör vidare med Svenska Ligan säsong 47!

Anmälan ska göras senast tisdag 4/11! Gör som följer:

- Om du vill behålla ditt lag skickar du ett PM till mig (på FUMBBL): Jag vill behålla mitt gamla ligalag: + lagnamn.

- Om du vill byta till ett annat lag eller anmäla ett nytt skickar du ett PM till mig: Jag vill anmäla mitt lag: + lagnamn.
Glöm inte att ansöka om medlemskap på gruppsidan (Svenska Ligan -> Group Members, längst ner).
Du behöver inte ta bort ditt gamla lag ur gruppen.

- Om du vill ha en paus med ditt nuvarande lag skickar du ett PM till mig: Jag vill ha en paus.
Då får du komma in i samma division när du kommer tillbaka - i mån av plats (annars hamnar du i divisionen under).

- Om du vill gå ur gruppen är det bra om du säger till.

Säsongen börjar tisdag den 4/11 (kväll).

Ligan består av ett divisionssystem med 6 lag i varje division. En säsong är 7 veckor lång, med 6 veckors ligaspel och 1 veckas slut/kval/mellansäsongs-spel. En omgång får alltså ta en vecka (med undantag för första omgången som får ta två veckor), med start onsdagar och deadline på tisdagar. Man måste inte bo i Sverige för att vara med, bara man förstår och kan göra sig förstådd på svenska. Lag i ligasystemet är exklusiva för Svenska ligan så har något lag spelat matcher utanför Bondeligan eller Svenska Ligan får det inte vara med.

//Ligaledningen genom Roland

Comments

  • le bümp
  • Tjatat på några Umebor
  • Jag är lite sugen på att vara med men har inte spelat på FUMBBL sedan LRB4 var på tapeten. Kan man ta sitt gamla lag från den tiden och vara med igen? Lite sugen på att ta fram mitt gamla lag Konspirationen och vara med. Hur gör jag? Ska jag välja "Migrate to FFB and back to League"?
  • edited November 2014
    Ja, det får man. Så länge du inte spelat utanför SL eller bondeligan med dem.
    Migrera till League låter rätt (har aldrig gjort det själv).

    Edit: sen ansöker du till gruppen.
  • Fy sjutton vilka monster-gutter runners btw!
  • Skynda fynda! 1 plats kvar! (Om det inte kommer jättemånga anmälningar till, då skapar jag fler divisioner)
  • Jag har aldrig spelat på fumbbl. har dock varit inne och gjort ett lag.
  • edited November 2014
    För att spela måste du skapa ett lag i League-divisionen [L] och ansöka till Svenska Ligan med.

    Det kan vara bra om du tittar på en match först, för att uppdatera java och ladda ner klienten (sker automatiskt då).
  • Just nu har vi fyra fulla divisioner + en eller två intresseanmälningar.
    Jag har skapat en extra division ifall det skulle dyka upp fler intresserade, men att starta en division med en eller två blir inte så kul.

    Sista anmälning innan kl 20:00 ikväll.
    Sen drar jag igång ligan.
Sign In or Register to comment.