Season 40 har nu öppnat för anmälan i Tourplay!

2

Comments

• Så var vi 23 coacher, 8 x 2, varav en legend

• Så sista dagen på året så blev vi 24st, 9 x 2, vara. En legend

• Då ökar vi och det finns plats för flera!!

25 coacher, 1 x 3, 8 x 2 varav en...

PS under torsdag och fredag kommer jag troligtvis att testa att lägga upp en liga. Detta är inte den slutliga!! DS

• Det finns redan liga uppe - hör av dig till mig när det är dags

• Avslöja lagen!

• Hahaha @Nyaga, snart...

Men kan avslöja att vi har flera lag i alla fyra grupper... stunty, bash, dash och hybrid!

Samt att vi har tre lag anmäla från Necromantic Horror, så bli vi inte plötsligt 40 anmälda coacher så är det teamet fullt nu.

Vi stänger anmälan den 12 januari (om inget speciellt inträffar, udda lag etc etc).

Samt att enligt spelarmötet så framfördes önskan om live lottning av grupperna, vilket jag skall försöka få till på Twitch/ Discord/Youtube... mera om detta efter denna helg...

Seså, är du inte anmäld, gört nu!!

• Så blev vi då 26 coacher, härligt @simon!

så var även Orcs fulltaliga för säsongen!

• 27 coacher, 2 x 3, 8 x 2

Välkommen @kepop!

• en till nu då!

• @Juiblex , jag bytte lag nyss. Raderade det gamla först. Hoppas det var okej, tolkade det som att det var öppet fram till 12/1.

• Ja, det stänger söndag den 12:e. Vi ska försöka jaga ifatt några coacher till innan dess.

• Jag blev nr 28.

• Fortfarande lite knepigt som tvåbarnsfarsa men som nu mer tjänstledig och distansstudent så hoppas jag att någon är sugen på lite openskoj dagtid framöver.

• Definiera dagtid. Periodvis (dessvärre ganska sällan) tillåter tjänsten att jag flexar ut lite tidigare.

• Lunchbowl :) kommer kunna lösa eftermiddagsskoj också men vi håller den dörren stängd tills det fungerar på hemmaplan fullt ut.

• @GamleOle jag är på! Kan flexa rätt duktigt :)

• Då börjar vi närma oss liga start (nästa vecka)...

Vi är för stunden 28 coacher och har en väldigt bra spridning av olika lag :-D.

Nedan lista är inklusive Open lagen....

Här kommer lagen från open....

• Gnome
    • Goblin
    • 2 x Amazone
    • Lizardmen
    • Khorne
    • Dark Elf
    • Ogre
    • Norse
    • Undead
    • Slann

Ser ut att bli en stor blandning av lag :-D

//Commish

• Spännande!

Får det till 29 lag i vanliga ligan, kan det vara någon dubbel till i Open?

• Har vi bannat Cindy och Dribblesnot än förresten?

• edited January 7

Lös diskussion på mötet i december om megastars, men det upplevdes inte som ett problem, så frågan togs inte vidare till commish i nuläget. Så minns jag det åtminstone.

• Det är väl egentligen bara Cindy och Bomber som är problematiska med tanke på att de bara kostar 50k (vilket många lag kan få i inducement eller har i kassan för att köpa) men som påverkar spelet i stor utsträckning.

• Är fullt villig att hålla med och det är väl värt att ta upp till diskussion ånyo vid årsmötet(?) i samband med sommaravslutningen. Eller tidigare, men det kanske påverkar vilka lag folk har valt till den nuvarande säsongen.

• Ja, jag visste bara att det hade lyfts och diskuterats. Om årsmötet valde att lägga frågan i malpåse så är det förstås försent att ändra något inför denna säsong.

• Årsmötet beslutar inte om ligaregler, det är det spelarmötet som gör. Spelarmötet hålls i samband med slutspelsdagen varje säsong. Om man vill att ligareglerna ska modiferas så är man välkommen att delta och lyfta frågan på något av dessa möten.

• Spelarmötet beslutar inte heller - det fungerar rådgivande gör commish som är enväldig men kan avsättas.

• Jag tar denna puck i en öppen fråga till alla i Stockbowl…

Se separat tråd!

I nuläget så är ingen av dessa båda SP bannade i Säsong 40..

Men om det är majoritetens önskemål att dom blir det så har jag inga problem att besluta detta!

• Finns det plats för en till? (mig)

• Du har alltid en plats hos oss @Morn82 !!

• @Juiblex då fixar jag ett lag typ nu direkt #MårtenÄrGladNu

Sign In or Register to comment.