Tourplay S40
Hej alla!
Styrelsen, och flera av er, är lite väl trötta nu på alla buggar och att utvecklingen av vår sajt som den är verkar stå still. Därför är styrelsen och commish positiva till att gå över till Tourplay vid nyåret.
Det innebär i så fall några praktiska saker:
- Åtminstone inledningsvis kommer vi begränsa deltagande till 1 ligalag plus 1 open-lag. Vi tittar på kostnaderna och ev möjligheter att betala extra för fler Open-lag.
- Vi tycker det är rättvisast mot commish och alla andra om vi då kör en hel nystart av ligan, dvs inga lag förs över.
- Medlemsavgiften (som kassören avser jaga väldigt sent på året väldigt snart) kan utifrån ovanstående bli kvar som den är. Då bibehålls även lite marginal så vi kan ge nykomlingar lite "första är gratis, grabben"-open.
- Hemsidan behöver byggas om och bli något annat - troligen en databank med resultat osv och allmän/praktisk info - vi behöver någon/några som tycker det känns kul att fixa det
Vi känner inte att någon har mandat att bestämma det här åt föreningen utan diskussion, och anser att det här bör bli (huvud)punkt på nästa spelarmöte på slutspelsdagen. Kom vässade med argument kring allt ovan, eller diskutera redan innan här. Det är viktigt att alla perspektiv kommer med, särskilt just ditt.
Comments
Finns det en lösning på plats för att kunna skriva ut matchrapporter på papper, på samma sätt som med nuvarande system?
Att kunna se båda lagen på ett fysiskt pappersark är väldigt mycket bättre för mig jämfört med att bläddra runt i någon app på mobilen.
@Mago, tror inte du kan få båda på samma. Men du kan printa rätt smidiga roster från TP också, eller du kan ju iofs printa två sidor på samma A4 ju, osäker på hur plottrigt de blir.
a) Låter bra att slippa en buggig sida.
b) Kanske lite tråkigt om man inte kan parkera lag till senare säsonger, men man kanske kan lagra de i liksom gamla säsonger som man manuellt kan lägga i nya, eller betala lite mer eller något?
c) Alla förslag som gör att Pertans vidriga lilla råtta dör ligger liksom på plus.
Jag kommer antagligen inte hinna till mötet.. men säger ja till TP, och nystart. Om man kan poströsta.
Angående b) det går att parkera lag i tourplay, det vi pratar om nu är att följa med i flytten.
@Mago du kan skriva ut rosters från rostersidan om det hjälper
@grumplekins Det var inte det jag frågade. Jag undrar om det smidigt går att få en matchrapport med båda lagens roster på.
Det som heter matchrapport i tourplay är det man redigerar under matchen. Vad jag vet finns det ingen utskriftsfunktion för båda rosters. Men det är en bra idé. De är rätt bra på att lyssna på feedback.
Ok, tack.
En spark i baken till att starta om med ett nytt lag. Även om det svider lite så säger jag Ja!
Motivationen är att dels divergerar nuvarande site en del från regelboken vilket vi måste hantera vid sidan om. Dels att sidan uppenbart är instabil, jag räknar 3 trådar om att siten är nere senaste tiden och totalt 5 trådar från i år + en från slutet av förra året. När det blir så här är det klokt att byta medan man har möjlighet att göra ett kontrollerat byte. En dag kan siten ha brakat ihop för gott. (Jag får också intrycket att den som driftar siten lite har tappat motivationen)
@Trolle Jag tror (c) kan vara det som får den allmänna opinionen att tippa över. Lex @Pertan
😂
Hmm märker med glädje att mitt lag har gjort ett intryck iaf 🤩