Squigbowl, season 39

edited November 27 in StockBowl

Hej hej hej!

Säsongen är över och jag tar emot anmälningar till Squigbowl för de som inte ska spela slutspel.

Får vi minst fyra intressenter så blir det avspark samma dag som slutspelet för de verkliga mästarnas kamp ;)

Två matcher på slutspelsdagen om vi har fyra deltagare. Tre matcher med en match före och två matcher på slutspelsdagen om vi får minst sex deltagare.

Lag som förlorar sin kvartsfinalmatch kan som vanligt hoppa på squigbowl för slutspelsdagen.

För att det inte ska bli en utdragen process där matcher rinner ut i sanden som vi fick i sommras så sätter vi en hård gräns på slutspelsdagen.

Rules for Squig Bowl

Squig Ball: Squig Bowl uses a Limping Squig Ball as described on p.74 in Death Zone. 

Rules in short: 

At the start of each player turn:

If on the ground, bounce D3 times.

If held by a player, roll a D6. On a 1 (Team-RR can be used if it’s the active player’s turn) the squig breaks free and bounces once. No turnover.

At touchdown, roll a D6. On a 1 the squig bites the scoring player who gets -1 AG for the rest of the game.

Special rules for season 39: Volatile squigs!

A special breed of squigs with a rare mutation will be used for this season.

• The player holding the squig ball counts as having the Breathe Fire trait.
  • If the squig ball is on the ground and at least one player from either team is standing adjacent to it, then it will not move as normal but instead Breathe Fire D3 times on random standing players.
  • If the squig ball is on the ground and no players are adjacent to it, then it will move normally by bouncing D3 times.

Comments

• Jag är intresserad, är väl fortfarande ok att anmäla lag som är aktiva i Open till att vara med på Squig?

• Jag spelar squig när @Pertan har slagit ut mig

• Open lag är välkomna till Squig :)

• edited November 27

"Breathe Fire D3 times on random standing players." Kan samma spelare bli grillad mer än en gång? Säg som exempel att 3 spelare står runt omkring en squig som sprutar eld 3 gånger. Kan alla 3 då hamna på samma spelare? (förutsatt att hen håller sig stående)

• edited November 28

@Hoffa Ja precis så.

• Det går att registrera sitt lag för Squigbowl på hemsidan nu

• När är sista chansen att hoppa på? (Jag vill spela men vet inte om jag kommer loss den dagen)

• edited December 2

@Hoffa

Än så länge är inga anmälda på hemsidan, så det ser inte ut som att vi kommer hinna få tillräckligt många tävlande för tre matcher oavsett.

Så jag föreslår som så; anmälan senast tisdag 3e, så har vi sedan torsdag 5e och helgen på oss för att spela två matcher.

• @Duckwing Något är tokigt med datumen någonstans. Slutspelsdagen är den 8/12 så jag antar att du menar tisdag den 3/12 respektive torsdag den 5/12?

• Ja, ursäkta. Jag tittade snett i kalendern. Det är rättat i posten.

• Jag har soulsearchat efter förnedringen i kvarten och tror inte jag orkar squigga. Men jag kommer till finalomgången och hejar på.

• Jag är gärna med, med en stor brasklapp för att jag nog inte fattar reglerna egentligen. Kan man alltså anmäla typ serielaget eller openlaget, eller hur funkar det där? Behöver man gå den anktuella serie som laget är med i?

• @Trolle Du kan anmäla antingen serielaget eller openlaget. Alla anmälda möter varandra i samma Squigbowl.

• Toppen. Fick nog till det till slut.

• Vi blev inte många nog för en cup den här gången men jag har lagt upp en match så att iallafall @Jimmieblla och @Trolle kan möta varandra i en face-off för att se vem av dem som är den största squigmästaren!

• Ajdå, vad knasigt. Vore bra om vi kunde vara fyra liksom. Jag testar oavsett om någon är sugen. Säg till när matchen ska gå bara.

• edited December 4

Borttaget.

• Det är du och @Jimmieblla som anmält er, så ni får spela mot varandra :)

Jag drar mig undan för att inte vara tredje hjulet ;)

• Har föreningen bokat bord till squigbowl imorgon på alpha, eller behöver vi boka det separat?

• Vi har bokat 4 bord, 2 för semi så borde finnas 2 för "annat" :)

• Kanon, tack!

Sign In or Register to comment.