I vilka lägen orsakar foul en turnover?
Blir det turnover:
Om jag lyckas med argue the call?
Om jag framgångsrikt använder en muta?
Om svaren är olika för ovanstående: kan jag skippa argue och köra muta direkt för att inte orsaka turnover?
Stundtals får jag känslan av att Fumbbl och table top behandlar dessa olika, men det kan ju vara för att jag oftast bara nickar och gör som min motståndare säger.
Comments
Lyckat Argue the Call är turnover, lyckad Bribe är inte turnover.
Du kan välja vilket du vill ta först…
@tjub jag har förstått det som att om du inte Argue the call och använder en bribe så kan du inte gå tillbaka och försöka Argue the call. Har jag missat något förtydligande ex. faQ?
Jag håller med @coma Argue the call är först och bribe efteråt och båda är valbara att göra om man vill.
Jag rotar lite och hittar det här
Jag kunde alltså iaf gjort en argue mot @Jimmieblla och kanske fått en chans att klösa mig tillbaka i matchen - @Ozt dömde annat så för upplysning. Upprättelse för mig går inte att få, bättre att jag straffades hårt och lärde mig.
och angående den riktiga frågan:
Bara för att vara störig... En foul i sig orsakar inte TO.. utan när domaren ser foulen kan det bli TO... :P och som många har skrivit. en lyckad AtC blir turnover, men inte en lyckad bribe.
Ett litet tillägg:
Man kan dessutom använda multipla bribes på samma utvisning.
bra att någon styrde upp :P
Kan ju inte låta det gå helt överstyr! @brocCooLi
Slår man en etta på AtC, kan man då använda bribe? Tror svaret är nej men endast gått vi spel på denna.
@mikethemachine Nej. (s. 63, s. 91)
Därför ska man spela foul Underworld då man då får rerolla första argue ettan :)
Får coachen använda bribe på framtida fouls, om han blivit utvisad sedan tidigare?
Ja men man kan inte längre atc
Nu hänvisar du till sidor printade efter 90-talet gissar jag 😀
Ah, men då så. Missat eller glömt den FAQn, my bad... 🤭