Den som var trygg och rutinerad var nog programledaren. Det var första gången i mitt liv jag tror det gick upp för mig att det är ett jobb folk kan vara bra på. Skapade en väldigt bra stämning i studion, så det blev skitlätt.
Alternativt "Paraplyorganisation bildad för att tillvarata särintressen för flera redan organiserade föreningar, klubbar eller andra sammanslutningar."
Comments
Mycket trevligt inslag! Snyggt grumple!
Stiligt! 😊
Faaaan va coolt!
Det går framåt, snart är det en folksport!
Du lät trygg och rutinerad när du snackade.
Den som var trygg och rutinerad var nog programledaren. Det var första gången i mitt liv jag tror det gick upp för mig att det är ett jobb folk kan vara bra på. Skapade en väldigt bra stämning i studion, så det blev skitlätt.
Grymt jobbat!
Även roligt att SweBBA är något slags officiellt förbund nu för tiden. :D
Snyggt @grumplekins!!
Vi inväntar "poker hysterin" för BB inom kort!
Hur gör man egentligen någonting till ett officiellt förbund? Känner att mina förbundsofficieringskunskaper är något begränsade.
Internet säger "Ett förbund brukar avse en rikstäckande förening som har lokala och regionala föreningar anslutna till sig."
I så fall måste vi alltså göra SweBBA till en förening, som sedan har anslutna föreningar.
Alternativt "Paraplyorganisation bildad för att tillvarata särintressen för flera redan organiserade föreningar, klubbar eller andra sammanslutningar."
Oj, verkligen bra jobbat av både reportern och dig @grumplekins! No notes alls faktiskt och det är ju inte ofta jag håller tyst :D
proffsigt @grumplekins !
Riktigt bra!! tack för att du drar in fler i misären =)
Svinbra! 😍
En variant vore att låta ligor gå med och ge alla med NAF-nummer som är reggade i Sverige rösträtt osv.
det skulle kunna finnas några poänger, ffa om man ville formalisera förbundskaptensval, SM, och annat.
Det blir en hel del administration, och relativt få vinster. Men vill folk ha det mera uppstyrt så.
Det är en av fördelarna med SweBBA i dess nuvarande form. Av communityt, för communityt. Vill man genomföra något i SweBBAs namn är det bara att köra.
Haha så coolt! snyggt jobbat @grumplekins 🤩
stiligt!
när jag gick in var det förvalt för mig att lyssna på 'hur får du din silverfisk att trivas'. kändes rimligt på något sätt faktiskt.
Snyggt @grumplekins
Jarrrååååå @grumplekins
Kul :)
Riktigt bra @grumplekins !
Det är fortfarande tyst på Stockbowlmailen. @grumplekins -effekten har inte kickat in än. 😵
Det är väl Swebba som kommer att överbelastas, hur ser det ut med trafiken @Mago ?
Kanske är vår målgrupp inte där. Vi får sätta upp affischer på Lion Bar.
jag hittade ingen trafikstatistik men möjligt att @Mago kan hitta det. vet att vi inte haft några nya ansökningar på medlemskap på ett tag iaf.
@Nyaga med stor skam måste jag erkänna att jag inte samlar några externa metrics, och att jag inte ens aktiverat vanilla forums inbyggda statistik.
Möjligen om det går att hitta lite metrics om själva servern, jag kan kolla när jag har tillgång till min egen dator!
Edit: Jag ska nog mest inte säga något.
Rejäl spike samma dag ju! @Mago