Det här med obefintliga Star Players.

Jag sitter här och klurar på vad de SP som finns i reglerna men aldrig har funnits (mig veterligen då) som figurer kan vara för något. Humerus Carpal till exempel. Jag ser hen som en Skaven Gutter Runner som blivit lite zombifierad eller kanske snarare skelttifierad då hen lirar för enbart Khemri. Eller är hen en Wood Elf Catcher månne? Blir klart enklare att modda ett skelett på Alvbasis än Råttbasis...

Comments

• Kolla http://plasmoids.dk/Inducements.pdf, där finns bild och ras/typ på alla SP.
  • Enligt den sidan är Humerus en Catch-Ra. Har det någonsin funnits Catch-Ras i någon tidigare edition? Jag är nyfiken.
  • 2nd ed hade kickers och catchers för alla raser (ganska säker)
  • edited October 2014
    När jag har tveksamheter på vad en star player egentligen är för något brukar jag gå till talkfantasyfootballs trådar med bakgrundshistoria för alla star players. Det är där plasmoid hämtat sin information.

Background for Humerus Carpal
  • edited October 2014
    jag trodde det var en pro elf catcher som dött... (NoS)
  • Det fanns regler för hur zombies blev till Undead tidigare. -2 MA och -1 AG + Regen och tappa alla skills från spp typ. Antar att den var värd original -10' typ. Det var mer att hålla reda på men kanske var det lite ballare också ...
  • edited October 2014
    Khanmank: Det låter väldigt mycket ballare, men tillräckligt mycket bökigare för att jag inte skulle vilja ha det systemet i alla fall :)
  • Men man fick liksom ngt för att mörda av en Gutter med MA10...
  • En human catcher med regen utan catch :)
Sign In or Register to comment.