Lex Wotan
Det hände en liten grej på BitterBowl 2 som jag har reflekterat en del över. Tänkte först att den inte hade så stort allmänintresse, men den betydde mycket för mig och har följt med mig under de efterföljande veckorna, så jag har kommit fram till att det kan vara trevligt att lyfta fram den.
Jag fick hoppa in som odd man dag två på turneringen. Det är alltid lite stressigt att både arrangera och spela. Turneringen hanterades manuellt i Score och så vill man ju säkerställa att alla har det bra och så. Ingångsläget för mig i turneringen var således en blandning av glädje över att få spela, stress över att alla skulle ha det bra och en mild ångest över att möta Tomb Kings – ett lag som vanligtvis förvandlar mina humans till en blöt fläck.
Jag började i försvar och ganska snabbt började det gå söderut för mina bleka små kämpar. Det själsliga mörkret kom krypande och blandades med den tidigare nämnda stressen till en ganska tråkig negativ spiral rent mentalt. Min motståndare @83wotan som ju känner mig lite vid det här laget, märkte att jag inte var på topp och valde då att under några snabba sekunder lyfta bort sitt fokus från spelet och ge mig några väl valda peppande ord och en uppmaning att slappna av och ta det lugnt. Den lilla handlingen värmde, sänkte blodtrycket och slog an en liten sträng inombords om varför jag egentligen spelar. Resultatet blev ett nytt fokus och nya lösningar på situationen på brädet, vilket i slutändan gav mig segern.
Hade han inte gett mig de där uppmuntrande orden är jag helt säker på att han hade vunnit matchen. Den vetskapen gjorde handlingen än större i min bok.
Jag förväntar mig absolut inte att turneringsmotståndare ska göra sådant när de tävlar om att göra så bra ifrån sig som möjligt och det är självklart 100% okej att spela strikt, kallt och skoningslöst och spara vänskapligheterna till efter matchen. Men ges du möjlighet att vara Wotan för någon annan, mitt under brinnande match, och du tar den, så ska du veta att det är uppskattat och verkligen kan förgylla någons dag.
Det som jag har kommit att uppskatta extra mycket med Blood Bowl-samfundet att liknande handlingar tycks dyka upp här och var hos många spelare och det gör hobbyn till en fantastisk plats att hänga på.
Comments
Fint gjort @83wotan
@Bitter i framtida arrangemang säg gärna till dom gamla rävarna att hjälpa till om det kan underlätta för dig. Tex fylla i Score, se till att spelarna håller tiden osv. Kanske funkar för dig kanske inte ;)
Hursomhelst, du gör det bra!
Bra tips, @kaju
Ska bli bättre på att ta hjälp av den kollektiva kompetensen.
Jag skulle aldrig arrangera en turnering själv. Det är alltid bra att vara flera som hjälps åt och stöttar. Även om du själv har huvudansvar kan det vara nice att delegera uppgifter till andra.
Nu är det ju inga monsterarrangemang jag anordnar, men jag förstår poängen.
Folk brukar vara hjälpsamma på plats, så det handlar nog mer om att jag borde se till att ta tillvara på det bättre.
hjärta
Vid VM hade min lagkamrat Andrew en motståndare som hade en fruktansvärd serie med olycka och var på väg in i en hemsk tilt. Andrew föreslog att de skulle ta en paus och dricka en öl tillsammans, och efter det kunde de både spela ordentligt båda två och ha kul på vägen. Det tyckte jag också var imponerande då.
Det är verkligen fint med människor som är uppmärksamma nog att se att motståndaren behöver något mer än vad som sker på planen.
Heja gemenskapen!
Heja Andrew!
Bra gjort! Minns min första turnering där jag blev helt utspelad av Skuld. Han sa efter matchen att han skulle bjuda på en öl som plåster på såren. Tror inte jag hängde läpp så mycket och egentligen så kanske det bara handlade om att Skuld ville ha en öl men i mina ögon så tyckte jag det var ett fint intiativ. Har alltid tyckt sen dess att BB communityt är grymt stöttande så kul att höra fler versioner från andra coacher :)
Bra gjort @83wotan!
Samt härligt av dig @Bitter att du lyfter upp detta!
@Bitter tack för dom fina orden. Jag är inte alltid på topp spelmässigt eller med mitt humör (din senaste turnering hade jag ju en mörk start med 3 raka förluster dagen innan).
jag började med TT tidigare i år men tycker att jag haft enbart trevliga motståndare sedan jag började. Man hjälps åt med att upplysa om enklare misstag osv.
mitt mål med att få dig att hinna ett inre ro var ju att få möta det bästa möjliga motstånd du kunde ge och att du skulle ha kul. Jag vill alltid möta det bästa möjliga även om det leder till att jag ofta förlorar 😂.