Basses Blood Bowl @ Fantasia 2 - Really Great Plays! 14 september
4 matches on Saturday 14/9 in Umeå, Fantasia.
Tier1: Chaos Dwarves, Dark Elves, Dwarves, Lizardmen, Shambling Undead.
Tier2: Amazons, Norse, Orcs, Skaven, Wood Elves.
Tier3: High Elves, Humans, Necromantic Horror, Tomb Kings, Underworld Denizens, Vampires
Tier4: Chaos Renegades, Elven Union, Khorne, Old World Alliance, Slann, Gnomes.
Tier5: Black Orcs, Chaos Chosen, Halflings, Imperial Nobility, Snotlings.
Tier6: Goblins, Nurgle, Ogres.
Starting Gold and Skill Points (SP)
Tier 1: 1150k & 06 SP
Tier 2: 1160k & 07 SP
Tier 3: 1170k & 08 SP
Tier 4: 1180k & 09 SP
Tier 5: 1190k & 10 SP
Tier 6: 1200k & 11 SP
Primary Skill = 1 SP
Secondary Skill = 2 SP
May stack 2 primary on 1 player for the cost of 3 SP.
Fill out your roster here:
Save as PDF and mail me no later then 240911 at krished@hotmail.com
Cost: 120 SEK - swish to 0705588573 (Kristoffer Hedlund)
0-8 Re-Rolls, cost depending on race.
0-6 Assistant coaches for 10k.
0-12 Cheerleaders for 10k.
0-1 Apothecary, depending on race.
0-6 Dedicated fans for 10k (every team starts with 1)
Inducements
0-1 Team Mascot for 30k available to all teams.
0-1 Weather Mage for 30k available to all teams.
0-2 Bloodweiser Kegs each for 50k available to all teams.
0-3 Bribes for 100k each, for “Bribery and Corruption” teams 50k each.
0-1 Josef Bugman for 100k available to all teams.
0-1 Mortuary Assistant for 100k available to teams with the “Sylvanian Spotlight” special rule.
0-1 Plague Doctor for 100k available to teams with the “Favored of Nurgle” special rule.
0-1 Riotous Rookies for 100k available to teams with the “Low Cost Linemen” special rule.
0-2 Wandering Apothecaries for 100k available to teams that can include an apothecary.
0-1 Biased Referee for 120k available to all teams, 80k for teams with the Bribery & Corruption special rule.
0-1 Master Chef for 300k, for 100k available to teams with the “Halfling Thimble Cup” special rule.
0-2 Star players (1 for tier 1-4, 2 for tier 5-6)
Star Players
For every Star Player acquired, additional Skill Points cost as follows:
Morg’N’Thorg 6, Griff Oberwald 6, Deeproot Strongbranch 6, Hakflem Skuttlespike 6, Kreek Rustgouger 4, Bomber Dribblesnot 4, Cindy Piewhistle 4, Dribl & Drull 4, Wilhelm Chaney 4. Every other Star Player cost 2 Skill Points.
The same Star Player cannot play in a game where both coaches have rostered him/her.
Win 12 points. Draw 4 points. Loss 0 points.
Really Great Plays
Before each game, each coach must select one of 6 ‘Really Great Plays’ Plays which they need to achieve to gain 1 additional tournament point. Each Really Great play can only be selected once during the event and must be selected and declared to your opponent before the start of the game.
1. The stretch play – Make a successful pass action (TTM counts) and a successful hand off action in the same team turn.
2. The Scoring Machine - Score 2TDs in one game.
3. The Brawler - Inflict 4 or more casualties on your opponent. Fouls, crowd surfs & secret weapon cas counts as well!
4. Blatant foul – Get ejected when fouling as well as making a casualty on the fouled victim.
5. Jumping Jack Flash – Make a successful leap over a prone or stunned player with your ball carrier
6. The Underdog – Make a 2 dice (or 3 dice) block uphill, knock your opponent down without falling yourself.
Schedule
Game 1: 9,30-11,45
Lunch break 11,45-13,00
Game 2: 13,00-15,15
Game 3: 15,30-17,45
Dinner break 17,45-19,30
Game 4: 19,30-21,45
Celebrations & hugs: 21,15-21,30
Comments
Hoppsan, bara en månads framförhållning men jag blev såååå sugen på att slänga ihop en turnering lite på studs 🤠
helt rätt!
mer sådant här!
Hahaha KUL!
Helt rätt! 👍
Jag har inte kollat Sandras schema än, men jag anmäler mig iaf, jag får lösa det vid problem helt enkelt.
@Marty33 :)
Priser:
Första plats & Bästa stunty. Blir vi 10 st så blir det pris till den som gjort flest Great Plays också. Är det delat där så är det den som placerat sig bäst.
Endast 1 pris per deltagare.
Blir vi färre än 10 deltagare så spelar vi på mitt kontor. Ligger ca 150 meter från Fantasia. Gott gratis kaffe, mycket fräschare toaletter i plural, man kan dricka bärs när man känner för det etc etc.
Vad kostar det att vara med och kommer den reggas på NAF?
120kr
Japp, ansökan har gjorts.
Bara att boka resan boys! Turneringen är NAF-APPROVED :D
jag kanske faktiskt ska kolla på om jag kan åka på den här.
någon får gärna påminna mig efter helgen då jag ska till Stockholm och spela :D
Jag påminner dig på måndag. Skulle vara supertrevligt om du kom upp till Norrlands huvudstad host
Lycka till på BItter Bowl 2 @brocCooLi
ska göra mitt bästa!
tack, behöver all lycka till jag kan ta :D
går inga bra tåg så måste hoppa över tyvärr.
hade velat åka nattåg-nattåg :(
Hmpf, typiskt. Har hört att det påverkar en del andra. Nästa turnering ska vara anpassad efter tåg från stockholm upp till umeå
Hur många är det som planerat komma?
Jag är ju anmäld (no shit ;) )
Men hur ser det ut för "Närboende"?
@Aos
@KaithOEX
@emilskaya
@Ikki
@Jom
@Dr.one (A.K.A Pitehunken)
@Stareater
@ZeroFr3aK
@Rainmaker
@Bonefinger
@coma
@Alla_kompisar_till_de_jag_har_taggat_här_ovan :)
@coma
Jag tänkte fara, men jag är inte anmäld ännu
@Frantic jag har inte planerat att komma
men du är ju uppskriven två gånger????
5 starka man slöt sig samman och gjöt fem ringar för fem identitetskritiska its, och ut kom;
Tack för ett bra arrangemang i fantastisk lokal. Grattis Basse till vinsten! Bra spelat till alla!
@Tack @Marty33 för kanonlokaler och bra tärningar när det behövdes i finalen. Kul upplägg när vi blev så få att vi ändra till att alla möter alla (@Hemlighallaren ide) och tack alla motståndare för väl genomförd turnering. Alltid kul att få spela turneringar :)