BitterBowl 3.5: "Merry Blitzmas!" - 7 december 2024 i Bromma (Stockholm)

edited August 16 in Turneringar

Välkommen till årets mest pepparkaksdoftande miniturnering och julfirande!

Lördag 7 dec. Tre matcher. Max 14 deltagare (lokalens ventilation klarar inte mer vintertid)

Viktiga datum:

Sista dag för betalning: 8 november

Sista dag att skapa roster i Tourplay: 22 november

Plats: Bällstavägen 242C i Bromma.

Kostnad: 30 + "100" kronor. 30 kronor swishas till 0733773296 och kommer att täcka kostnaden för Tourplay, lokal och kaffe och pepparkakor. "100" kronor spenderar du på en julklapp till en slumpmässig deltagare på turneringen. Någonting som gör en Blood Bowl-spelare lite glad. Inga andra priser kommer att delas ut på turneringen, vid sidan om applåder och kramar.

NAF-medlemskap krävs.

Anmälan: Sker här, efter det kan ni leka i Tourplay.

Schema:

0845 - 0915 Samling, snöbollskrig och pepparkakor.

0915 - 1155 Match 1 och pepparkakor

1155 - 1300 Lunch, pulkaåkning och pepparkakor

1300 - 1520 Match 2 och pepparkakor

1520 - 1540 Julklappsöppning och pepparkakor

1540 - 1800 Match 3 och pepparkakor

1800 - 1815 Avslutning och pepparkakor

Länk till regler:

Länk till Tourplay:

«1

Comments

• edited November 20

Anmälda:

1. Bitter (OMO) (B)
    2. grumplekins (B)
    3. Oxinotl (B)
    4. Hoffa (B)
    5. Spelledaren (B)
    6. Jmcfalk (B)
    7. a
    8. a
    9. a
    10. a
    11. a
    12. a

Reserv:

1. Nibblekins
    2. Simon (50% chans till deltagande)
    3. GetTheRef
    4. TeSto
    5. b
    6. b

• Jag spelar!

• Låter kul, är gärna med.

• Jag anmäler mig såklart!!

• möjligen, så jag tar gärna en plats temporärt.

• 3,5 gången gillt ska jag lyckas vara med. (anmäler mig)

• anmäler intresse

• Okej, jag lägger till dig. Återkoppla så snart som möjligt om du inte kan.

• Jag är absolut med.

TeSto vet inte om det än men är också med.

• Spelar gärna

• anmäler för stunden

• Låter rimligt, anmäler mig.

• Nu är turneringen NAF-godkänd. 🤘🏻

• Tävlingsledningen håller på att se över möjligheten att få tag i små renar som folk kan låna som star players. Jag gissar att det inte är det vanligaste hemma i hobbyhyllan.

• kanske finns något i leksaksbutiker? Dom brukar ju ha små djur av alla de sorter.

• Jag har kommit fram till att jag vill vara med.

"En liten tid, vi leva här med mycket möda och stort besvär"

(Populär julsång bland Elf linemen)

• Härligt! Du anmälde dig redan 15 augusti såg jag. 😊

• @Bitter Tack, innan jag skickade det som visade sig vara anmälan nummer 2 så hade jag känslan att jag redan var uppbokad 7 december men jag kunde inte komma på med vad. 😀

• Finns det plats kvar så anmäler jag mig

• edited September 25

Hej @Bitter, vad betyder "heavy brew"? Eller snarare vad innebär det?

Måste man ta en secondary skill? Försökte skapa ett tier 1 lag och då säger den att jag bara får ta 5 primary skills.

• edited September 25

Felinställt. Korrigerat nu. Du ska kunna välja 6 primary.

Se nedan för specialdrickan. Heavy Glögg, Heavy Brew. Kärt barn har många namn. ("Heady" nedan är däremot felstavat)

• @Bitter stort tack för hjälpen!

• Nejdå, det är inte felstavat.

det betyder typ "potent, kraftfull".

• Ah. Ok. Det stavas "Heavy" på Tourplay, så det var min referens. Men då kanske det är Tourplay som är fel och Dadidimerda som har rätt. Får helt enkelt gå hem och kolla Death Zone.

• Jag har fått förhinder och lär inte komma loss till detta evenemang tyvärr. Lika bra att stryka mig direkt. Snyft.

• Den regerande bittra mästaren!

• Turneringen krockar visst med nått som frugan har planerat så måste lämna återbud.

• måste också avanmäla mig, flera som slutade på jobbet och kommer inte komma loss :/

• edited October 29

@Oxinotl var rar nog att påpeka en del oklarheter rörande The Grinch Goblin. Så jag har lagt till några förtydliganden.

Not a team player

If the Grinch Goblin at any point is located adjacent to a player on his own team holding the ball, The Grinch Goblin will instantly make a block against that player - even if the Grinch Goblin has already activated and even if this occurs during the other coach's turn (through a push for example). This block can occur in the middle of the ball carrier’s or the Grinch goblin’s movement. The result of this block will never cause a turnover.

Clarifications, Grinch goblin:

No assists: The Grinch goblin never gets any offensive or defensive assists when blocking his own teammates. He is quite sneaky.

Block result: Think of the Grinch block as a block by an opponent against your ball carrier. If rolling uphill when blocking your own team mate, you choose the result. If the Grinch goblin is stronger than the ball carrier, your opponent chooses the result. Your opponent will always choose the direction of the push and the Grinch always follows up the block.

Always try to strip the ball: The Grinch goblin will always try to use the strip ball skill.

No dump-off: The Grinch block against a team-mate takes everyone by surprise, so you are not allowed to use the dump-off skill.

Frenzy interruption: The Grinch goblin block against a team-mate can occur between two blocks in a frenzy push. If the frenzy player still is in contact with its target after this, the frenzy will continue as normal.

Several blocks per turn, but no frenzy: The Grinch goblin will make a block every time the ball carrier exists, enters or gets pushed into a new square next to the Grinch. He doesn’t have frenzy though, so the Grinch following up his own block does not cause another block. 

Sign In or Register to comment.