Leap, Very long legs och Pogo stick - tabellen som ska rädda oss alla.
God eftermiddag, kamrater!
Känner att jag blir yr i huvudet varje gång jag ens tänker på att möta Slann. Skulle vi en gång för alla kunna reda ut vad värdena i fälten A-N ska vara? Jag blir lika förvirrad varje gång och får därför panik så fort en groda kommer in på planen.
Vad blir modifikationen för en spelare med AG 3+ som hoppar från 0 TZ till en ruta med...
Comments
Om du dödar allt som kan göra dom här hoppen innan dom inträffar så slipper man ovan nämnda problem. 😂😂😎
A 4+
B 4+
C 3+
D 4+
E Lite osäker här, men som jag läser det 4+
F 4+
G 3+
H 3+
IJ Skillsen får ej kombineras
K 3+
L 3+
MN Skillsen får ej kombineras
Eller allt kring VVL verkar rörigt
Tack, @Skuld
Hade glömt att vissa av dem inte får kombineras.
med Leap över stående spelare så har man alltid -1 modifiera på sitt agility test, dock så får man dra av 1 om det är 2 eller flera TZ med leap.
A 4+ (man har alltid 1 TZ)
B 4+ ( 1 TZ dras bort)
VLL ger samma bonus, men har man endast VLL så gäller det endast liggande spelare och med samma modifiering som ovan. VLL ger även +2 för interception och ignorerar Cloudburst skillen.
C 4+ (man har alltid 1 TZ)
D 4+ ( 1 TZ dras bort)
Leap + VLL kombineras, men alltid minst -1
E 4+ (man har alltid 1 TZ)
F 4+ ( 1 TZ dras bort
3TZ 4+ (2 TZ dras bort enligt kombon av leap och VLL)
Pogo ignorerar alla negativa TZ och har då endast omodifierad agility slag.
G 3+
H 3+
Pogo och VLL kan kombineras, men då Pogo redan ignorerar alla eventuella TZ så hjälper inte VLL något för denna rull.
Hoppas att detta rättar ut dessa skills ??
Jag ser att @Skuld och @Juiblex har olika på alternativ C, vilket är korrekt?
@Melisqus det är nog hur du tolkar texten på leap och VLL…
du får reducera any negativ modifier by 1, to a minimum of -1.
dvs du har alltid -1 (vid leap eller över liggande spelare och 1 TZ), men vid 2 eller flera TZ så dras en eller två (leap + VLL).
Jubbe har rätt, det är alltid minst -1 för första zonen
@Skuld , @Melisqus och er andra veteraner!
Hur tolkar ni synergieffekten av att ha både Leap och VLL?
Ger det -2 TZ dvs 4+ från 1TZ till 3TZ? eller får man bara tillgodoräkna sig -1TZ som bäst?
@Juiblex har rätt. Och Leap och VLL stackar så 4+ från både 1TZ, 2TZ och 3TZ alternativen.