Leap, Very long legs och Pogo stick - tabellen som ska rädda oss alla.

edited July 29 in Regler

God eftermiddag, kamrater!

Känner att jag blir yr i huvudet varje gång jag ens tänker på att möta Slann. Skulle vi en gång för alla kunna reda ut vad värdena i fälten A-N ska vara? Jag blir lika förvirrad varje gång och får därför panik så fort en groda kommer in på planen.

Vad blir modifikationen för en spelare med AG 3+ som hoppar från 0 TZ till en ruta med...


Comments

  • Om du dödar allt som kan göra dom här hoppen innan dom inträffar så slipper man ovan nämnda problem. 😂😂😎

  • edited July 26

    A 4+

    B 4+

    C 3+

    D 4+

    E Lite osäker här, men som jag läser det 4+

    F 4+

    G 3+

    H 3+

    IJ Skillsen får ej kombineras

    K 3+

    L 3+

    MN Skillsen får ej kombineras


    Eller allt kring VVL verkar rörigt

  • Tack, @Skuld

    Hade glömt att vissa av dem inte får kombineras.

  • edited July 27

    med Leap över stående spelare så har man alltid -1 modifiera på sitt agility test, dock så får man dra av 1 om det är 2 eller flera TZ med leap.

    A 4+ (man har alltid 1 TZ)

    B 4+ ( 1 TZ dras bort)

    VLL ger samma bonus, men har man endast VLL så gäller det endast liggande spelare och med samma modifiering som ovan. VLL ger även +2 för interception och ignorerar Cloudburst skillen.

    C 4+ (man har alltid 1 TZ)

    D 4+ ( 1 TZ dras bort)

    Leap + VLL kombineras, men alltid minst -1

    E 4+ (man har alltid 1 TZ)

    F 4+ ( 1 TZ dras bort

    3TZ 4+ (2 TZ dras bort enligt kombon av leap och VLL)

    Pogo ignorerar alla negativa TZ och har då endast omodifierad agility slag.

    G 3+

    H 3+

    Pogo och VLL kan kombineras, men då Pogo redan ignorerar alla eventuella TZ så hjälper inte VLL något för denna rull.


    Hoppas att detta rättar ut dessa skills ??

  • Jag ser att @Skuld och @Juiblex har olika på alternativ C, vilket är korrekt?

  • @Melisqus det är nog hur du tolkar texten på leap och VLL…


    du får reducera any negativ modifier by 1, to a minimum of -1.

    dvs du har alltid -1 (vid leap eller över liggande spelare och 1 TZ), men vid 2 eller flera TZ så dras en eller två (leap + VLL).

  • Jubbe har rätt, det är alltid minst -1 för första zonen

  • @Skuld , @Melisqus och er andra veteraner!

    Hur tolkar ni synergieffekten av att ha både Leap och VLL?

    Ger det -2 TZ dvs 4+ från 1TZ till 3TZ? eller får man bara tillgodoräkna sig -1TZ som bäst?

  • @Juiblex har rätt. Och Leap och VLL stackar så 4+ från både 1TZ, 2TZ och 3TZ alternativen.

Sign In or Register to comment.