Swebba-laget 2024–25

Hej alla!

Jag och @Ikterus drar i Swebba-laget den här gången. Vi håller igång i tråden på Discord. I den händelse alla här inte är med där tar vi även anmälningar här.

Lag: Nurgle

Färger: Rött och svart

Struktur och hederspiska: alla deltagande får i uppdrag att göra en modell som ”hyllar” en annan deltagande och dess bidrag till ett mindre hälsosamt Blood Bowl-Sverige - mao lite secret Santa Vi återkommer med schema osv men deltagande går bra att anmäla här så länge. Vi måste sätta en deadline men tillkommande efter löser vi på nåt bra sätt.


Skriv upp er här så kommer ni med på min lista. Vi har 16 anmälda så här långt.

Comments

  • Vad är Swebba-laget?

    Frågar åt en kompis.

  • @Bitter - ett gäng glada skitar gör ett lag - de flesta gör en gubbe vissa kanske råkar göra fler. Sen lottas det ut bland dem som bidragit. Vinnaren får sitt lag på nån stor turnering. Alla blir glada. Jag skriver upp dig. Det är mest mysigt.

  • Ok. Låter som en skoj grej. Jag är med på allt mysigt.

  • Jag är med!

  • Jag är med , kör en lino :)

  • jag anmäler mig även här fast jag redan anmält mig via discord.

  • Jag är med!

  • Blev det något av det här? Jag är ingen stjärna på Discord, så jag kanske har missat något?

  • edited August 10

    Om det inte är för sent så hoppar jag gärna på också. Vad finns det kvar att välja på?

  • edited August 29

    Hur vi gör

    Alla har tilldelats en person att "hylla" med en figur. Tanken är att vem som gör vem är en överraskning - lite secret santa sådär.


    Alla ska dessutom svara på följande frågor om sig själva:

    - Vad gillar du för sjukdomar?

    - Vad är du mest känd för inom Blood Bowl?

    - Vad är du mest känd för annars?


    Den som skickar svar på dessa frågor till mig (antingen via PM på discord eller via PM på swebba-forumet) får veta vem de ska hylla. De har då möjlighet att skicka kompletterande frågor till mig som den personen uppmanas att besvara, samt paxa en positionsspelare som de vill göra. Först till kvarn gäller för positionerna.


    Alla svar på frågor kommer publiceras här:

    https://www.jsalomonsson.com/vkq3d61xK7mHHb


    Notera att vem som helst kan kommentera och komplettera frågor och svar, anonymt. Markera text och välj "Add comment"


    Admin

    Positioner med basfärg (jag redigerar inlägget allteftersom de paxas):

    Rotspawn - Lila x1 (PAXAD)

    Bloaters - grön x4 (PAXADE: 3)

    Pestigor - röd x4 (PAXADE: 3)

    Rotters - svart x7 (PAXADE: 3)

    Withergrasp - guld

    Bilerot - guld (PAXAD)

    Coach

    Cheerleader

    Tentakeldoktor

    Nurgle Wizard

    Reroll


    Baser 32 mm (rotspawn större)

    Gräs gärna med kräks


    Datum

    Din figur ska vara klar och överlämnad till Snowbowl. Det tillfället är vetenskapligt valt för att vi ska hinna förmå @Ikterus att fixa en display. Då snowbowls datum ej är satt finns inbyggd flexibilitet.


    Utlottning sker på plats på SM, där laget även delas ut till vinnare eller ombud

  • edited August 29

    Petar på några som kanske missat det fina inlägget ovan:

    @Ikterus

    @suncar

    @kaju

    @Scisco

    @GetTheRef

    @Zalaya

  • När är snowball? Jag är rätt seg på att komma igång 😂

  • Det är alltid någon gång i december, vanligtvis slutet av månaden

  • @83wotan Snowball är alltid sista helgen innan julafton... i år så har den dock kapats till eventuellt nästsista helgen innan julafton... :-D

  • Tack ❤️

  • Tyvärr fullt upp o inte "packat upp" målargrejerna så får avstå denna gång

  • Svarat redan!

Sign In or Register to comment.