Förslag på regler för slutspelsmatcher

Hej!

Jag la fram följande förslag på regler för slutspelsmatcher under års-/spelarmötet. Vi bestämde att commish skulle ha tillgång till en öppen diskussion inför beslut.

• Slutspelsmatcher spelas med klocka
  • När tiden är slut på ena sidan får den coachen bara ställa pjäser upp under sin runda
  • Tiden för ordinarie match (2 halvlekar) är 1h15min var
  • Vid förlängning får båda coacher 25 minuter extra på klockan
  • Förlängning spelas med golden goal, dvs första touchdown vinner
  • Om en förlängning på 8 omgångar spelas slut utan touchdown vinner det lag som sparkade bollen när förlängningen började

Om vi luftar lite synpunkter här kanske @Juiblex känner sig redo att fatta beslut under sommaren

Comments

• Jag gillar upplägget. Enda som skaver är att ett Blitz-resultat på Kick-off kan bli extra förödande, då man bara behöver hålla bollen och sikta på oavgjort om man lyckas norpa den redan vid kickoff. Men sannolikheten för att man faktiskt sparkar bollen till ett bra ställe och får ett blitz-resultat är ju ganska litet, så det är nog inget som man behöver hänga upp sig på. Men då har jag ventilerat den tanken (igen).

• Min invändning mot det blir att Blitz lika gärna kan avgöra matchen före full tid…

• Tumme upp från mig för förslaget.

• Låter vettigt tycker jag!

• Just det, bör förtydliga - tanken är alltså att man kan klocka ut t.ex. turn 15 och sen få tid att spela med under förlängningen.

• Varför golden goal regeln och inte en hel halvlek som BB2020?

• edited June 4

@coma tid och spänning

• Ser bra ut tycker jag!

• Ser bra ut, jag har hört skräckhistorier om slutspelsmatcher som tar evigheter att spela. @Bitter Om det du nämner händer är det bara att komma ihåg att detta är ett underbart rättvist spel (Även i slutspelet :) )

Sign In or Register to comment.