Season 38 - Semi and finalz day! ==> 2 Juni
Coacher!
Då var kvalspelet färdigt och vi har våra fyra coacher som skall gör upp om vem av dom som vinner årets viktigaste pris! Champion of Stockbowl Season 38.
Dom vinner ju inte bara äran utan även får sitt namn förevigat i Stockbowls rullar.
Dom fyra är Mumin, Wolleverine, Ionas och Karlosaurus,
Vi samlas och drar igång semispelet på söndag den 2 juni, klockan 10:00 på Alphaspel och semimatcherna är som följer;
För oss andra så finns det chans både för att spela färdigt Squiggbowl samt givetvis även Open matcher.
Ses på söndag!
Comments
Glöm inte att vi även har årsmöte i samband med slutspelsdagen. Målet är att ha det efter att final/tredjepris spelats klart. Exakt tid är inte satt men förhoppningen är att starta 15-ish.
Vi måste också hålla ett rimligt tempo på matcherna (och mötet). Vad jag förstått så måste vi ha lämnat lokalen 16.00. Vi har inte längre möjlighet att låsa och stänga själva utan måste hålla oss till Alphabars öppettider.
Spännande matcher
@Ionas De stänger väl 18 på söndagar?
Lokalen har bokats av @Juiblex och jag är 99,9% säker att han sa till mig att vi var tvungna att vara ute kl 16. Återkommer och uppdaterar.
Hemskt hemskt ledsen men jag har tyvärr fått förhinder till semi and finalz day 😭 Detta som en har hoppats på och längtat till hela säsongen, och inte minst de odöda spelarna och som har fått dem att känna sig levande igen. Antar att någon annan kvartsfinalist i första hand får ta min plats och att jag och laget får leva/icke-leva i evig skam? Hade varit kul att ta in en tillfällig assistant coach som får agera head coach till laget och som kan ställa upp för lagets och spelarnas skull, men har förstått att det inte funkar så. 😅
Tråkigt. Hoppas det var något oväntat bra som kom emellan.
Vid behov kan mitt Necro-lag ställa upp.
Om jag förstått det rätt så vill regelverket i först hand att @Mumin och @Clawful ska spela sin tredje match för säsongen.
Och vi har ett resultat!
@simon glider in på ett bananskal….. :-)
Då har Evil Beards of Solna med @simon vid rodret, ersatt avhoppande Dead Guys Rule.
Lycka till på Söndag!
Tack @Juiblex
och tråkigt med prioriteringen @Wolleverine
Vet inte hur det brukar vara i Blood bowl men jag antar att vi kör med den nya FAQ:n som landade precis. Det är ju inge kul att köra med gamla regler?
@Karlosaurus väldigt bra att du ställer frågan om detta!
Ja, och nej... FAQ brukar ju förklara hur olika skills skall tolkas, men känner att denna FAQ gör om lite för mycket för att vi skall bara okay den och köra direkt.
Jag anser att FAQ kommer att börja att gälla efter finaldagen är avklarad.
Synpunkter från er andra?
Tidigare har vi gjort skillnad på FAQ och errata. FAQ har setts som ett förtydligande av regler som vi redan använder och errata som ändring av befintliga regler. Så, såvitt jag kommer ihåg har vi infört FAQ direkt och errata mellan säsongerna.
Om jag har rätt så gäller ändringarna på sid 1-12 medan s 13+ får vänta till nästa säsong.
Tycker FAQ bitarna inte ändrar så mycket. Det enda i FAQ biten som jag tycker är lite fånig är förtydligandet om vad som gäller när en vampyr biter och stunnar en redan stunnad thrall. Den går nämligen 100% emot förtydligen som de skrev i november. Gällande errata ändringarna så tycker jag gott @Chrixx kan få OP yoloa med sin UW i ett par dagar till. 🙃
Alltså trots OP lag så har det ju inte hjälpt honom något..... ;-).
Vi kör på erraten och nästa säsong implementerar vi övrigt
Väntar till finaldag med att hoppa in och spöa Chorfs
Vem vann?
All hail the mighty @Karlosaurus och hans ImpNobs!
Det var varken välförtjänt eller rättvist men nu kan ni alla få leva med vetskapen om att Nobility har vunnit en liga.
Yep!
Stort grattis till @Karlosaurus som efter två hårda matcher stod som vinnare av Säsong 38!
Stort stort grattis vinsten!
Vill även passa på att gratulera @simon för en hedervärd 2nd plats!
Samt @Ionas för en tredje plats.
Kommer att lägga in awards för detta under dagen och även sätta lagen i ligan för Redraft.
Säsong 39 tänker jag som följer;
Redraft för lag från Säsong - Säsong TV1500, Redraft för lag från Open - Säsong TV1350.
Vi kommer även att se över vad som gäller vid förlängning under finaldagen (mera information inom kort).
Tack för en bra och lättskött liga!!
Commish
Snyggt! Stort grattis @Karlosaurus , @simon & @Ionas 💪👍️
Grattis @Karlosaurus snyggt!!
Och grattis @simon till att vinna Open!!
Grattis @Karlosaurus! snyggt att vinna samtidigt
som jag satt och störde!
Grattis @Karlosaurus !
Grattis @Karlosaurus !
Väl kämpat!
"Det var varken välförtjänt eller rättvist" Så Bloodbowl ♥️