Hur bra är snotlings egentligen?

Fjärde bästa laget enligt Fumbbl:

Bökigt lag att tampas med i min bok. Har man inte tackle på en filur eller två så är det rentav eländigt.

Isolerar man 2024 så är de till och med tredje bästa laget...

Liten detalj är att jag inte vet exakt hur roster stats räknas ut, så det kan säkert ligga någon statistisk uggla i mossen eller så.

Vad säger ni som är kloka?

Comments

• Det är statistik för C. Iom att de är så billiga kan de ha 2 block troll 14 spelare och ändå ha råd med massa inducement gör dem starka i C.

Men min gissning är att de för de mesta möter låg TV -lag, som då inte har många block o tackle-spelare.

De är starka då.

• Menar du enbart i liga? På turneringar spelas dom väl i princip endast när de fått ett starkt ruleset?

Så NAF statistiken handlar nog mest om hur bra Griff och Morg har levererat. I liga gissar jag att dom blir ännu jobbigare utan star player tax.

• edited May 23

Man måste skilja på ladder, liga, och turnering när man rankar lagen. Snots är bra i stege och kan vara bra i turnering.

Men ALLA stuntylag kan åstadkomma mycket om coachen är vass.

Det viktigaste för @Bitter att greppa just nu är att det där har (nära) noll bäring på turneringstiering

• Bitter är en upprörd liten man som gärna hetsar upp sig över saker.

• Jag tror de endast är bra när de har fri tillgång till och kan abusa Star Players. Misstänker att mycket av Fumble statistiken är snotlings med Morg och Hakflem mot TV 1000 Imp Nobility.

• Morg o hakflem är bannade i C på fumbbl. Liksom andra superstars

• Jag tror de endast är bra när de har fri tillgång till och kan abusa Star Players. Misstänker att mycket av Fumble statistiken är snotlings med Ripper och Varag mot TV 1000 Imp Nobility.

Sign In or Register to comment.