BB3 ligor

Hej,

Jag har äntligen börjat lira BB3 och undrar om det är "ladder" man ska spela eller finns det nån annan liga som man ska joina?

Comments

• Jag spelar mycket ladder, men det blir snabbt enformigt eftersom det inte finns något riktigt slut på det. Endast "hårda" lag överlever i längden. Jag har mött lag som spelat mer än 100 matcher.

Så jag letar också efter ligor/turneringar.

Det som är bra med ladder är att du kan spela när du vill.

• Jag är oxså nybörjare på data :) har laddat ner det på grabbens playstation. Är gärna med i en liga.

• Kanske läge för en Swebba-liga eller dylikt?

Kan man köra Cross-platform?

• Hej,

BB3 är inte ännu cross play (skall komma inom kort), så för stunden skiljer man på pc och konsol i ligorna.

PC: RBBL OCC och UKbbl

Konsol (PS): MML, BAT, och SAS

Har och spelare endast konsol ovan tre ligor har både liga samt öppen liga som man kan spela i. Där den öppna är mera för lagutveckling

Nu finns det även en viss möjlighet att köra resurection ligor, dvs bygga lag för er visst TV med x antal skills, men kräver dock lite mera handpåläggning från admins

Hoppas att detta hjälper något

• Ingen kan ta BB3 på allvar innan det finns på Nintendo Switch.

#kränkt

• @Bitter håller med dig till fullo men i brist på bättre alternativ så måste jag lira på dator.

• senaste jag hörde är att cross platform ska komma nästa säsong i bb3.

spelar ni via dator så kan jag varmt rekommendera OCC där både jag och @Pidpad spelar och är admins.

• Tack @brocCooLi och @Juiblex, ska se till att joina OCC då 👍️

• Crossplay med PS? Innebär det att PC-BB3:are kommer att få samma spännande länka-med-Playstation-konto debakel som Helldivers 2 hade i helgen?

• edited May 7

Jag har lirat säsong 0 (seeding säsong) i ”Big Crunch” från BBTactics.

om man spelar säsong 1 som snart börjar har man chansen att delta i en KO-turnering där vinnaren får en biljett till BB3-VM i höst.

ligan är trevlig, en match i veckan mot blandat motstånd.