Korrekta modeller för starplayers?

Hej, ser folk på modeller för starplayers i Stockbowl. Jag vet att det inte är krav på att använda korrekt GW model men hur stor frihet kan man ta sig med hur man representerar en star player. (Jag spelar ett lag som nästan aldrig får inducements och har inte behövt fundera på det här förrän nu)

Comments

• Jag skulle säga att så länge men "ser" att det är korrekt gubbe så spelar det inte så stor roll.

Dvs, är det en med motorsåg så bör gubben ha nått som liknar en såg iaf, är det ett troll ja då bör det vara en big guy åtminstone osv.

• edited April 30

Hur stor frihet som helst. Bara den är i rätt storlek o skiljer sig från resten av laget. Jag har tex mött en bear boar som såg ut som en goblin.

• edited April 30

Nu spelar jag inte i Stockbowl men en väl markerad figur skulle duga för mig. Exempelvis guld på basfärg eller tydligt gummisnodd markering.

Kanske det finns en officiell Stockbowl regel @Ionas @Juiblex

• Eftersom starplayers är så pass ovanliga tycker jag att i princip vilken nödlösning som helst duger om du vill spela med en starplayer. Det viktigaste är att den inte ska se ut som resten av laget.

• "Han med rött band" är OK tycker jag, och allt mer ambitiöst är bra

• edited April 30

Tack alla, ser ut som min lagmaskot kanske får spela en match.

• Alltså, det är alltid roligare när figuren matchar, men nöden har ibland ingen lag.

• +1 på Drexxl

• Alla ovan är kloka och rimliga.

• edited May 2

Much ado about nothing. Min starplayer dog i runda 1 i första halvlek innan den fått en chans att göra något alls. Blood Bowl är roligt och rättvist!

• Med tanke på att gamla st5 mumier än mindre än nyare st3 spelare så tja.

Men bra om det är en figur som stämmer bra överens med vad det ska vara.

Sign In or Register to comment.