EuroBowl Charta 2024

Lite uppdatering på EuroBowl Charta

Comments

  • Är det nåt ni tycker är konstigt som ni vill att jag ska lyfta med kommittén eller med resten av alla EuroBowl kaptener?

  • Att etablerade länder kan plocka in freebooters från andra länder även fast det inte är boende i det landet.

  • Fattas det inte (minst) en nolla i

    "3.4 Rosters may have a Team Value of between 100 and 120 excluding any added skills."?

    Om man tex har 1,150,000.00 att köpa lag för så är väl team valuet inte 115?

  • Länken:

    leder till:

  • edited May 10

    Håller också med @Skuld att det är udda att man kan hyra in tre personer som varken bor i landet eller är medborgare i landet.

    Frankrike har tex en väldigt höjd och bredd på sina spelare, skulle alla mindre länder kunna ta med sig tre fransmän för att opta kvaliten på sitt "lands"-lag?

    Edit: Om jag skulle råka bli landslagskapten så skulle jag ta ut mig själv, @inforthepain , @Melisqus , @Nyaga , Oliverdulac, kfoged, purplegoo, och sen lägga ut sista platsen till högstbjudande.

  • @Ionas jag mötte Purplegoo sista matchen på NAFC och han hade en team Sweden tröja på sig (Ozt´s) så jag tror du är i framkant med planerna i vanlig ordning! :D


    @Skuld +2 helt befängt att man skall få ta in freebooters om det finns spelare i landet!

  • Medborgare eller boende i landet man spelar för tycker jag låter som en vettig gräns.

  • Jag är ju brittisk medborgare och svensk BB-medborgare. Den är OK tycker jag. Egentligen borde man väl gå på NAF-land.

  • NAF-land är intressant. Skulle det kunna svara att man senaste halvåret måste tillhört landet eller skulle detta gå att spåra. Kanske onödigt svårt

  • Det spelar väl est roll för folk som har deltagit i EB tidigare och kan ju kontrolleras as hoc skulle jag gissa.

  • tror det gäller för små länder som vill vara med men där inte så många vill åka. typ Irland tog in folk för ett antal år sedan, Litauen kanske också gjort det?

    men borde skrivas om och förtydligas på något sätt. 'länder som är med för första X gångerna kan ta in spelare från andra länder'?

  • edited May 13

    Jag kan tycka att det borde stå något i stil med "Länder som inte har tillräckligt många intresserade för att fylla ett helt landslag får fylla ut laget med freebooters så länge åtminstone hälften av laget är medborgare eller boende i landet"

  • Väl skrivet Duckwing

  • Jag tycker det är lite för otydligt skrivet. Inte intresserade är för lös term.

  • Jag tycker de länderna borde kunna slå ihop sig med ett annat land istället. Det blir lite knas om de kan trolla runt.

    Cypern-Lettland, anyone?

Sign In or Register to comment.