Tier för Gnomes och tillgänglighet i Tourplay?

All info verkar ju släppt för laget, men de finns inte tillgängliga i Tourplay än. Hur brukar schemat där se ut?

Funderar även på lämplig tier för dem, om vi tänker 1-5 och ett någorlunda neutralt turneringsregelverk.

Spontant vill jag ju tänka att de är någonstans långt ned med övriga stunties, men de kanske blir jätteonda när de får lite dodge på folk och sure feet på rävarna?

Comments

  • Måste vara som flings skulle jag tycka

  • Jag tycker man kan börja VÄLDIGT konservativt och se hur det artar sig. De kan mycket väl bli för bra på lägsta tier med andra stunties iom A access - de vill ju ha dodge. Men det är väldigt svårt att säga nåt än tycker jag.

  • Tourplay brukar va rätt snabba efter officiellt releasedatum.

  • Kommer någon ens spela dom om de tieras 1? Jag skulle nog våga ta ner dom till 2 eller kanske 3 rent utav. Känns som att risken att de blir för bra är mycket liten, om det ändå skulle visa sig vara så kan det ju vara trevligt med ett stuntylag som vinnare av ett par turneringar för omväxlings skull och sedan bara tiera upp dom. Man vill ju ändå locka folk att spela dom. Vem vill inte slå på en av7+ stunty utan dodge liksom? (Med dodge i bra tier)

  • Jag tycker att alla nya lag skall starta i tier 1 och sedan successivt sänkas där ifrån. GW är ju kända för att jobba med power creep. Gissar att de borde fungera i tier 2 utan att vara för brutna.

    @Oberwald_1 Så halflings som dominerade turneringar ett tag räknades inte? :)

  • edited April 15

    @coma Omväxling kan ske mer än en gång. Det var väl roligt att de fick dominera en kort stund 😊 nu är de inte i närheten av dominans, och det var väl främst stars som tog de till oanade höjder inte fel tiering, då laget inte var nytt och sedan länge harvade i botten.

    Men det är helt klart rimlig och sund inställning att lägga alla nya i tier 1, personligen hade jag gjort undantag för Gnomes. Men jag är ju å andra sidan en gunslinger 🔫🔫🔫

  • Finns dom inte i Fumbbl redan?

    Borde komma lite stats på performance rätt snart därefter då jag gissar att många är sugna på att testa.

Sign In or Register to comment.