Sideline staff

Om man har råd med en, vilken väljer ni och varför 🧐

Comments

  • edited April 9

    Assistant coaches. Bäst odds att slå en sjua på kickoff.


    Om jag inte hungrar efter pengar, då är ju fans bra att ha.

  • edited April 9

    Jag har länge tänkt och kört precis som @Bitter ovan. Sett Assistant coaches lite som en chans för en budget Master Chef.

    Men som jag tänker nu (sen ca två månader tillbaka 😅) så värderar jag Dedicated Fans högre. Oftast känner jag att jag har tillräckligt god reroll ekonomi och återhållsamhet att jag kan spela mitt spel utan att behöva få fler. Och känner också att motspelare väldigt ofta bränner sin "gratis" reroll på någon väldigt onödig greed-reroll som inte har så stor påverkan på matchen om du skulle få den. Det är givetvis fortfarande bra när det går ens väg, men gör inte jättemycket till eller ifrån. Däremot känner jag att de mer sällsynta skitresultaten som Officius Ref eller Pitch Invasion helt kan sabba upp en drive eller till och med en match; och de har jag inget sätt att spela runt när de väl händer. Nu händer de i snitt bara var 12:e drive medans Brilliant Coaching sker var 6:e men de har potential att vara så mycket värre.

    Nu kanske det också beror lite på vilket lag man spelar. Men tex för Underworld, när man får Officious Ref mot en av de viktiga spelarna eller en Pitch Invasion som öppnar upp en T1 Blitz på ens Gutter Runner så blir det snabbt svettigt på det dåliga sättet.

    I mitt så-här-ska-vampyrer-byggas-i-eurobowl-och-alla-som-bygger-annorlunda-har-fel bygge så har jag 30k "över" som jag lägger på Dedicated Fans.

    Mina argument gäller turneringar. I liga hade jag oftast försökt starta med max Dedicated Fans (eller som i fallet med din fråga, 1 st).

  • Jag började skaffa DF lite tidigare än @Ionas då, nån gång under min långa Khemri-kampanj. Argumentationen såg ungefär ut som ovan. Jag kände att en fjärde reroll på Khemri då och då var mycket mindre värd än en mindre chans att få matchen helt förstörd mer sällan än så. Men det kommer an på laget rätt bra tycker jag. Och har man tre kan en av varje vara bra.

  • Tycker DF är bäst, men av gammal vana så köper jag alltid ass coach. Måste skaffa nån påminnelse-token vid rosterbyggen.

  • Precis sånna här svar jag sökte. Tack för input, nu vet jag vad dem ”nya för mig” dedicated fans gör och hur man kan tänka

  • @Ionas håller helt med om tänket! Blir nyfiken på din vampyrroster vill du dela med dig om ditt gospel? :)

  • PM:at roster i lönndom. 😉

  • Vill nog säga att @Ionas resonemang även tvingade mig att tänka ett varv till. Mycket kloka tankar.

    Att tannkarna bygger på "god reroll-ekonomi och återhållsamt spelande", gör att det kolliderar något med mina spelstrategiska ledord "hysteriskt, förvirrat och osammanhängande".


  • Det är inte bäst för alla lag. Lag som har ont om rerolls och kan använda dem kan ha större glädje av coachen. Jag tar coachen med flings för då vill man backa upp chefen. Jag tycker Skaven kan/bör ta coach. Det är lagen som garanterat faller i bitar om det blir officious ref eller som man vet att man klarar sig med sina köpta rerolls som ska ta fans.


    I liga tar jag aldrig annat än fans.

  • Jag har börjat gilla cheerleaders. Du får en effekt som triggas ofta (prayers to nuffle) i den tabellen så finns flera alternativ som jag gillar mycket.

    random mighty blow eller stab kan göra stor skillnad på en match.

    få välja en som får PRO resten av matchen är ännu bättre. Eller en som får ett mer i armor är också väldigt nice.

  • @Skuld jag gillar också cheerleaders för att inte ge motståndaren en sådan fördel mer än att själv få den

Sign In or Register to comment.