Deeproot, Bertha & Co - finns dom?

Har varit borta ca 20 år från Bowlen men är tillbaks! Kör igång med Wood Elves, Goblins o Halflings... men... gjordes det faktiska modeller för alla dessa coola "nya" star players, som Bertha Bigfist, Deeproot Strongbranch, Zara the Slayer, Eldril Sidewinder, Dolfar Longstride osv? Och om inte, vad brukar man köra för regler för att ha med dom i laget om en modell inte finns - ta en "passande" modell t ex?

Comments

  • Normalt sätt brukar man ta en passande modell. Finns flera företag som säljer olika starplayers men ifall man är lite händig kan du köpa en modell av samma ras som starplayern du vill ha och lite grey/green stuff och börja skulptera. Det finns inga regler att du måste ha en specfik figur men spelupplevelsen blir bättre om man visuellt kan identifiera vilken spelare figuren föreställer. Själv föredrar jag att se figurer som folk lagt ner tid och ansträngt sig för att skapa än ett gamalt orginal bb lag.
  • Ifall du är intresserad av att köpa lag så skulle jag rekomendera att du tittar i tråden Modelltillverkare där du kan se kompletta lag. Jag brukar i första hand vända mig till dessa sidor i jakt på enstaka figurer/lag:

    Greebo
    Comixininos
    Gaspez-Arts
    Mantic Games
    Willy-Miniatures
  • Zara kom ju med 5th edition.
    Eldril fanns väl i 2nd edition
    Dolfar också, eller om man använde en av kicker-modellerna...

    Från GW iaf...

    för mer info:
    http://www.blood-bowl-miniatures.de/
  • Aha tackar tackar för tipsen! Ja en Zara vore gött, får jaga efter den :)
Sign In or Register to comment.